Lite bilder för alla er som varit nyfikna

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

På anderstorp lär jag ju inte ens få köra, Men på uråsa där man får släppa ut ljudet fritt blir det tufft för er :wink:
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Sedan har jag bestämt att du ska ha burnout-show i en kvart! 8)
Marcus Marklund

www.millway.se
Ando
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Ando »

Lotus Samuel skrev:På anderstorp lär jag ju inte ens få köra, Men på uråsa där man får släppa ut ljudet fritt blir det tufft för er :wink:
Men vad ska du göra på Anderstorp då? Åka Kräng-Volvo :D , nej du får köpa dig en M3 helt enkelt :wink:
Senast redigerad av 1 Ando, redigerad totalt 13 gånger.
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Maccan140 skrev:Sedan har jag bestämt att du ska ha burnout-show i en kvart! 8)
Jag har en viss känsla att däcken inte räcker en kvart...

Tur att du har MV6n, Maccan! Eller hur var det? Du skulle inte köra på bana med den, va? :wink:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Ando skrev:
Lotus Samuel skrev:På anderstorp lär jag ju inte ens få köra, Men på uråsa där man får släppa ut ljudet fritt blir det tufft för er :wink:
Men vad ska du göra på Anderstorp då? Åka Kräng-Volvo :D , nej du får köpa dig en M3 helt enkelt :wink:
Spelar ingen roll om jag tar volvon, jag kommer köra ifrån er allihopa ändå :wink: Annars går ju M5:an fint på anderstorp.
Martin Fåglefelt

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Ska vi vara på anderstorp i år igen?...(bara undra)
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Martin Fåglefelt

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Effekten är ju säkerligen tillräcklig, men att se siffror är kul...

Hk?
Nm?
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Söderblom
Megapostare!

Inlägg av Söderblom »

Grymt läcker bil. Ska bli kul och se den "in action". Skulle vara roligt att veta vad "Trimmad så in i den" betyder....lite mer spec. tack :)
Men vad gör GT3 emblemet på en Carrera 2?? :wink:
Det är ju nästan lite som att ha en BMW 325i med M3 emblem. :D
Diesel Oscar
Deluxpostare!

Inlägg av Diesel Oscar »

Man får gratulera!! Det är tur att gamle Fredinand (Porsche asså) inte satt kvar under sin korkek, då ha det ju inte blivit nån sånhär :wink:
Ska M5 säljas nu då eller ska den turbokonverteras och köras hårt på Ringen med bur i och den tyska bruden fastsatt med buntband i
A-stolpen? Vore tufft iallafall.
Sätt krok på den annars, lasta Porschen på ett släp o dominera.
Ska du fortfarande ha dedäringa BMW-blocket vi snackade om? Eller ska jag göra läskställ av det?
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Diesel Oscar skrev:Man får gratulera!! Det är tur att gamle Fredinand (Porsche asså) inte satt kvar under sin korkek, då ha det ju inte blivit nån sånhär :wink:
Ska M5 säljas nu då eller ska den turbokonverteras och köras hårt på Ringen med bur i och den tyska bruden fastsatt med buntband i
A-stolpen? Vore tufft iallafall.
Sätt krok på den annars, lasta Porschen på ett släp o dominera.
Ska du fortfarande ha dedäringa BMW-blocket vi snackade om? Eller ska jag göra läskställ av det?
Jo blocket SKA jag ha. Jag har bara inte fått tummen ur än, motorn ska byggas klart fast jag sålt 325:an. Finns ju planer tills nästa vinter :wink:

Porschen på släp efter M5:an vore tufft. Tyvärr har jag varken krok eller buntband så det går ju inte då.
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

2KGTV skrev:Grymt läcker bil. Ska bli kul och se den "in action". Skulle vara roligt att veta vad "Trimmad så in i den" betyder....lite mer spec. tack :)
Trimmad så in i den va lite ironiskt :wink:

Men... allt på bilen är bytt till GT3, ställbart chassi, splitternya GT3 fetebromsar, nya stolar, GT3 front och ställbar vinge plus att motorn är trimmad till ungefär samma effekt som en GT3. Så jag tycker emblemet gör sig bra där bak, dessutom sparar man 200k på att göra så :wink: Fast det är ju inte rätt, men det är ju en annan sak...

Original är det 300hk och 350nm. Inte mycket på pappret men det räcker för att åka ifrån M5:an på 400hk. (1350kg VS 1895kg)

Med trimmet är det väl cirka 350-360hk och 380-390nm. Hur bra den går i verkligheten få vi tyvärr inte reda på förrens det blivit vår. Men det lär ju räcka för att bottna mätaren iallafall. :D
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

Är M5:an till salu nu då? Eller ska du ha bägge? M5:an som "bruksbil"? :D
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Om jag fattar detta rätt så har du alltså en Porsche, en Bmw M5 och en Mercedes. Stämmer detta?

Blir inte det rätt dyrt med försäkringspremierna? :roll:
För inte tala om bensinräkningar...... :wink:
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Mae skrev:Om jag fattar detta rätt så har du alltså en Porsche, en Bmw M5 och en Mercedes. Stämmer detta?

Blir inte det rätt dyrt med försäkringspremierna? :roll:
För inte tala om bensinräkningar...... :wink:
Försäkringen på porschen har inte kommit än och M5:an är avställd så det är lugnt. Mercan är påställd men den drar bara bensin när jag kör med den :wink:
Andreas K

Inlägg av Andreas K »

Lotus Samuel skrev: Porschen på släp efter M5:an vore tufft. Tyvärr har jag varken krok eller buntband så det går ju inte då.
Jag har hört att kvaliteten är så hög på porschar att de går att, faktiskt, köra från horda till Nürburging :D
Sen att de kommer vara en syndigt svart diesel kombi där som ska åka tider långt under 8 är inte heller helt omöjligt :wink:
/Andreas
Söderblom
Megapostare!

Inlägg av Söderblom »

Lotus Samuel skrev:
2KGTV skrev:Grymt läcker bil. Ska bli kul och se den "in action". Skulle vara roligt att veta vad "Trimmad så in i den" betyder....lite mer spec. tack :)
Trimmad så in i den va lite ironiskt :wink:

Men... allt på bilen är bytt till GT3, ställbart chassi, splitternya GT3 fetebromsar, nya stolar, GT3 front och ställbar vinge plus att motorn är trimmad till ungefär samma effekt som en GT3. Så jag tycker emblemet gör sig bra där bak, dessutom sparar man 200k på att göra så :wink: Fast det är ju inte rätt, men det är ju en annan sak...

Original är det 300hk och 350nm. Inte mycket på pappret men det räcker för att åka ifrån M5:an på 400hk. (1350kg VS 1895kg)

Med trimmet är det väl cirka 350-360hk och 380-390nm. Hur bra den går i verkligheten få vi tyvärr inte reda på förrens det blivit vår. Men det lär ju räcka för att bottna mätaren iallafall. :D
Man får tacka för informationen.
Med det chassit lär du ju inte förlora någon konbanskörning på Uråsa till exempel!!
Fast du får kanske se upp med två Opel Corsa....eller inte! :D :D
John
Turbopostare!

Inlägg av John »

Wow, Samuel. Det är inte så att man blir lite inspirerad nu inte.
Skick gärna över lite tips om eget företagande, jag vill komma igång jag också.. ;-)
Andreas K

Inlägg av Andreas K »

John skrev:Skick gärna över lite tips om eget företagande, jag vill komma igång jag också.. ;-)
http://www.startaeget.blinfo.se/
Sedan är det bara dra igång och jobba 15h om dagen som de flesta egenföretagare gör :D
/Andreas
Ando

Inlägg av Ando »

En fråga samuel.
Har du 360hp också som en GT3? För det är väl 300hp i en Carerra 2?
Ganska trimmad isåfall.
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Ando skrev:En fråga samuel.
Har du 360hp också som en GT3? För det är väl 300hp i en Carerra 2?
Ganska trimmad isåfall.
Det återstår att se. En GT3:a är inte speciellt trimmad den heller. Bara 100hk/liter å det är ganska lätt att uppnå. Men 360hk är det nog inte.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Skriv svar