Vilka här kör Saab? :)
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Postare
- Kontakt:
Vilka här kör Saab? :)
Hade vatt kul o veta vilka här som kör riktig bil
Svaret på den frågan e ganska enkelt ...Kjelle skrev:Varför köra SAAB, när det finns VOLVO....
Volvo for life.......
.. när det gäller dom äldre modellerna typ 80 fram till 90 o så
då saab hade en snygg strömlinje formad design o volvos bilar såg ut som ett liggande mjölkpaket...
nu så tycker jag personligen att dom flesta bilarna ser lika ut... lite tråkigt att det e ett fåtal som vågar sticka ut... !
här kommer två länkar som ska förklara skillnaden mellan en saab och en volvo i gammel tappning...
först saaben en 900s årgång 90
http://medlem.spray.se/aero900/Bilder/a ... s_900.html
sen så tar vi "mjölkpaketet" NEJ förlåt jag menade volvo 740n
http://w1.211.telia.com/~u21121922/740.htm
så se inte detta som smutskastning utan bara ett svar på varför jag väljer saab istället för volvo...
ps. när det gäller nya bilar skulle jag lika gärna ta en volvo som en saab
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
SAAB 99 GL -77
Fotograf
Okey.. Ursäkta mig.. Trodde inte att det skulle vara någon som tog det så här hårt... Men men...Gindemo skrev:Tycker inte detta hör till denna tråd!Kjelle skrev:Varför köra SAAB, när det finns VOLVO....
Volvo for life.......
Varför måste det hackas när någon vill veta vilka som kör saab?
Detta är dålig stil!
I dagens läge så hade jag haft et svårt att välja...
Saab som Volvo--- Vad spelar det för roll---
Saab 9-3 2,0 T
Jag tar det inte så hårt, men det är onödigt att inte hålla sig till ämnet.
Visst jag kanske inte är bättre ibland, men jag hoppas att vi alla vill ha lite ordning på forumet, eller...?
Jag kommer att ta bort mina två sista inlägg....eftersom dom inte hör hit..
Visst jag kanske inte är bättre ibland, men jag hoppas att vi alla vill ha lite ordning på forumet, eller...?
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Visst vad det onödjit av mej att göra ett sådant inlägg...Gindemo skrev:Jag tar det inte så hårt, men det är onödigt att inte hålla sig till ämnet.
Men i bland kan man inte hålla sig..
Omjag själv skulle gåt och köpt mej en ny bil idag.. och jag skulle välja mellan Saab och Volvo.. Så skulle det nog bli en Saab i ärlighetens namn... ( tar emot att säga det )
Saab 9-3 2,0 T
Jag vet att detta inte riktigt hör till tråden men det e ju en hel del SAAB killar som lirar in här så jag tänkte att jag inte skulle behöva göra en ny tråd för att visa en fjutt till bild
jag har hittat en riktigt snygg saab 900 aero
killen som har den heter Niklas och har byggt frontspoilern själv sen så har han en snygg grej som jag bill göra med min bil
han har monterat en 93 grill på den vilket e grymmt
http://www.900klubben.com/medlem/bilder1020/niclas1.jpg
jag har hittat en riktigt snygg saab 900 aero
killen som har den heter Niklas och har byggt frontspoilern själv sen så har han en snygg grej som jag bill göra med min bil
han har monterat en 93 grill på den vilket e grymmt
http://www.900klubben.com/medlem/bilder1020/niclas1.jpg
SAAB 9-5 2,3T -98
SAAB 99 GL -77
Fotograf
SAAB 99 GL -77
Fotograf
-
- Postare
- Kontakt:
Hehe, ja hur som helst så åker jag i en T8 Special. Jättefin bil och bra går den också! Jag kommer nog fortsätta köra Saab så länge de fortsätter att utvecklas åt rätt håll!
Jag hade gärna sett en ny variant på gamla 900:an förresten, För visst är den snygg med sina låga baklysen och "porsche" -känslan?
Tänk vad snygg en sån bil skulle bli om man gjorde tillverkade den i mer moderna snitt och som renodlad sportbil!!
Dock inte samma misstag som Saab gjorde med ng900, en riktig designflopp enligt mig
Jag hade gärna sett en ny variant på gamla 900:an förresten, För visst är den snygg med sina låga baklysen och "porsche" -känslan?
Tänk vad snygg en sån bil skulle bli om man gjorde tillverkade den i mer moderna snitt och som renodlad sportbil!!
Dock inte samma misstag som Saab gjorde med ng900, en riktig designflopp enligt mig
Jag vill inte verka katig här nu va....Men vad menar du med "Porsche-känsla"???? Det är ju en SAAB vi pratar om här nu va. Det är ju en bland de bilar som är längst i från en Porsche. Visst jag kan ha missat något uppenbart, men då skulle jag vilja bli informerad. Tack på förhand.Fastback G skrev:Jag hade gärna sett en ny variant på gamla 900:an förresten, För visst är den snygg med sina låga baklysen och "porsche" -känslan?