Snyggaste BMW-modellen

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Macke
Normal postare
Kontakt:

Snyggaste BMW-modell

Inlägg av Macke »

Jag tycker helt klart Z3MCoupé... :D :D
de Schalom
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av de Schalom »

Hej allihopa...

Jag är splitterny här så inga "grova" påhopp nu okej :D

Som någon sa tidigare så tycker jag nog att Z8 är en av de finaste orginal bilarna. Men får man ta med någon fixad så är inte Racing Dynamics Tornado M3:an så dum heller tycker jag....snuskigt fet med andra ord

mvh
de Schalom
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

de Schalom skrev:Hej allihopa...

Jag är splitterny här så inga "grova" påhopp nu okej :D

Som någon sa tidigare så tycker jag nog att Z8 är en av de finaste orginal bilarna. Men får man ta med någon fixad så är inte Racing Dynamics Tornado M3:an så dum heller tycker jag....snuskigt fet med andra ord

mvh
de Schalom
Välkommern hit!

RD's M3:a är ju nåt man helt klart kan kalla grym.
Då blir det ju inte roligare när man hör rykterna om att bilen är rakt av snodd av Hartge. Det är ju bara att hoppas att det är så lite sanning som möjligt i det.

Z8 är vackert, synd bara att man ser dom så sällan.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
de Schalom
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av de Schalom »

BMW Samuel skrev:
Välkommern hit!

RD's M3:a är ju nåt man helt klart kan kalla grym.
Då blir det ju inte roligare när man hör rykterna om att bilen är rakt av snodd av Hartge. Det är ju bara att hoppas att det är så lite sanning som möjligt i det.

Z8 är vackert, synd bara att man ser dom så sällan.
Tackar!

Jo, man får hoppas att inte det dära stämmer med RD M3:an, har faktis hört något liknande faktis, någon får väl skaffa den snart då och ge oss ett ärligt svar :lol:

mvh
de Schalom
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

de Schalom skrev: Jo, man får hoppas att inte det dära stämmer med RD M3:an, har faktis hört något liknande faktis, någon får väl skaffa den snart då och ge oss ett ärligt svar :lol:
Hoppas kan man ju.
Detta är ett utdrag ur ett mail, skrivet av Hartge:
Jörg, Hartge skrev: One of our customers sold his H50. At the Nordschleife (a German racetrack) an employee of Racing Dynamics approached the new owner of the H50. This employee asked if he would hire out his car to be displayed by Racing Dynamics at the Essen Motorshow. The man agreed to lend his H50 to Racing Dynamics.

Racing Dynamics then switched out the front spoiler, wheel/tire combination, and various interior Hartge parts. Then they added Racing Dynamics decals to the car. They even put a sticker over the VIN number and engine compartment Hartge badge. After this "transformation" the car was renamed a "Tornado R-50", even though, by any measure, the car is still a Hartge H50.

Racing Dynamics then presented this car as an original product of theirs at
the Essen Motorshow. They also use pictures of this car for promotion on
their Web site and various in other forms. Our concern is that Racing
Dynamics is resorting to trickery in order to boost their reputation among
the media and the public - all at the expense of Hartge's research, design,
and manufacturing efforts, and well-earned reputation.

After the show the original owner received his car back in the original
Hartge H50 look.
Man undrar ju.... :)
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Jo så är det tyvärr. Men den ser ju likadan ut för det. :)

Nisse pisse päronpung (granne) har iallafall den snyggaste 5-serien tycker jag. Gör sig bra på garage uppfarten jämte M5:an.

Annars är det nog nya M3:an med 19" som är den snyggaste bilen för att vara original.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Söderblom
Megapostare!

Inlägg av Söderblom »

Den snyggaste BMW´n genom tiderna måste ändå vara BMW 507 från 1956. Tittar man på den är det inte svårt att se var de hämtat inspiration till de nuvarande z-modellerna. I toppen på listan ligger ju också BMW M3 E30 och BMW 2002 Turbo.
Johan
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Johan »

Den otroligt vackra coupén. 3.0 csi är helt klat ett tietal snäpp snyggare än den näst snyggaste BMWn (100gradig skala)

Annars får man väll hålla med om att comodoren inte är så ful heller, Fast jag gillar nog A-serien bättre Eller varför inte A-mantan...har själv haft en sådan
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Commodore A är ju muskelbil så det bara stänker om det med sina svällande bakre hjulhus och fastback, men Commodore B (-72-77) utstrålar en aggressiv elegans som få andra vagnar kan mäta sig med. Mycket harmoniska linjer.
A karossen har visserligen snyggare bakända och ser väldigt tuff ut framifrån med Amerikafront (dubbla runda lyktor) som det är på min, men B karossens hajnos är bara så grym!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Andreas K »

Såg en 3.0CSI jr idag. kommer inte ihåg vad den heter men den har mindre motor iaf. idag. Ovanligt och trevligt. :D

Ytterligare en vacker vagn som inte nämnts e28:ans M535 och m5.

Karlsson: Visa lite opel bilder för att övertyga oss!
/Andreas
Diesel Oscar
Deluxpostare!

Inlägg av Diesel Oscar »

Med risk för att dra denna diskussion ännu längre kastar jag mej in i getingboet som Merca-ägare och ex BMW-ägare med för den delen.

"Ytterligare en vacker vagn som inte nämnts e28:ans M535 och m5".

Skrev Audi Karlsson. Jag håller med. En lagomt sänkt E-28 tycker jag är grym, iallafall framifrån. Den goa 70-tals designen är inte så dum egentligen. Sen om man ska titta på lite mer vardagliga och jordnära bilar som inte kostar över 250 000 så är ju E30 en hit. Liten och nätt utan att för den skull se ynklig o bortkommen ut.
Men det är klart, inget går ju upp mot en MB W115 eller en W124 cab. :wink:
Slopa dieselskatten!!
Skriv svar