Mae skrev:När jag har mina 15" vinterdäck på bilen så kränger den betydligt mer det kan jag intyga.
Jo, jag menade nog lite fel där.
Visst blir bilen styvare med lägre profil på däcken. Men karossen kränger ju lika mycket för det, om inte mer när den får bättre grepp.
Men såklart bilr väghållningen bättre med 17"! Lätt.
Japp, gamla Oplar kan visa rätt mycket för mycket. Åkte förbi en sån där skylt som MRF sätter upp ibland med Rekorden, det var förra milleniet. Hade 70 på mätaren, skylten visade 62. Ganska mycket i så låg fart.
Omegans mätare går i botten om man håller stumt en stund på 5an, det är strax över 260 det. Mätarfart alltså. Ska ta nåt kort på det nån gång.
Rekordens mätare går bara till 200. Med dubbla effekten mot original åker nog nålen i bott ganska kvickt...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Om nu mätaren visar fel eller inte så gick det i alla fall fort.
om det nu stod 150km/h och vi säger att det med felmarginal blir 140km/h.
Även denna hastighet är ju för hög på en sådan väg.
Ni ska ju i alla fall inte inbilla mig att min mätare slår så mycket fel så att det står 150km/h på mätaren och i verkligheten så är det t.ex. 90 km/h.
Mae skrev:
Ni ska ju i alla fall inte inbilla mig att min mätare slår så mycket fel så att det står 150km/h på mätaren och i verkligheten så är det t.ex. 90 km/h.
Mae skrev:Ni ska ju i alla fall inte inbilla mig att min mätare slår så mycket fel så att det står 150km/h på mätaren och i verkligheten så är det t.ex. 90 km/h.
Nä, inte riktigt. Om detn visar 150km/h så går det nog i 50km/h. Hihihihihahahahahahohohohoho....
[Daniel Lindmark] "Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Värsta glädjemätaren jag sett fanns i kompisens farsas Gule-Passat. Gule-Passaten var av årsmodell -75 (det årets farligaste bil) och hastighetsmätaren visade ca 180 i laglig landsvägsfart!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare