God morgon. Som sagt så "råkade" jag och Samuel av ren slump åka förbi ringen på vägen hem från frankrike, å det va ju inte direkt tråkigt. När vi kom dit va det massa goa bilar som testades på banan bla. prototyper och nästan färdiga bilar av nya 3 och 5-serien, X3 och Mercedes SLR, massa porschar och en Jaguar S-type med bur.
Efter lite väntan och en wienersnitzel va det våran tur. Vi hade redan innan "optimerat" bilen med 5 tunga resväskor och en grill i bagagen för bättre balans. Vi körde ett varsitt varv först och det va rätt spännande när man inte visste vad som döljde sig bakom krönen. Efter ett varv "kunde" man ju den 20.8 km långa banan utantill och det va dags att sätta en snabb tid på det sista varvet. Glömde allt va trafikmoral och rädsla heter vid sidan av banan och höll stumt. Klockan stannade på 10.39 och med tanke på bilen och att Tommy Mäkinen låg i vägen får man väl vara nöjd. Ska bli kul att se vad M5:an kan prestera för tider till våren för då ska jag bara dit. Lägger upp bilder lite senare när Samuel vaknat.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Hur många varv blev det totalt, Samuel? Jag har kört 12, det blir ca 25 mil... Låg på tider runt 12 min, turistvarvet då. Omegan saknade ju ca 50 hk på den tiden (-99) så med 24 V borde det gå att pressa till 11,30... Om inte Tommy, Colin eller en Ford Transit full med pensionärer kommer ivägen.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Här står han Tommi, legenden.
Han spanar in de värsta konkurrenterna innan banan öppnas, mest misstänksam var han mot vår värsting-volvo-diesel, med all rätt!
Här har de plockat fram de största japanerna de hittade för att gömma undan Tommis nya hemliga-topsecret-performance-subaru som han testade på banan.
Ett lätt byte för en vässad V70 TDI.
Karlsson skrev:Hur många varv blev det totalt, Samuel? Jag har kört 12, det blir ca 25 mil... Låg på tider runt 12 min, turistvarvet då. Omegan saknade ju ca 50 hk på den tiden (-99) så med 24 V borde det gå att pressa till 11,30... Om inte Tommy, Colin eller en Ford Transit full med pensionärer kommer ivägen. :D
Karlsson du leder.
Jag själv testade bara ett varv denna gången.
Körde det varvet på 11.24 BTG, turistvarv.
Samuel körde två gånger, vi tog tiden andra varvet då Volvon pressades till max. Tiden blev där 10.39 trots räser-finnar o annat löst som var ivägen. Bra tycker jag. För o va en Volvo.
Senast redigerad av 1 Samuel S, redigerad totalt 9 gånger.
Här står han Tommi, legenden.
Han spanar in de värsta konkurrenterna innan banan öppnas, mest misstänksam var han mot vår värsting-volvo-diesel, med all rätt!
Här har de plockat fram de största japanerna de hittade för att gömma undan Tommis nya hemliga-topsecret-performance-subaru som han testade på banan.
Ett lätt byte för en vässad V70 TDI.
Sen som bonus så finns det här lite bil- och båt-bilder från Rivieran.
Bara några exempel, svårt o fånga alla snabba bilar som kör förbi på bild tyvärr.