Där det påstås att man med nya M3:an (SMGII) och lite småknep kan få upp motorn till 4000 tusen varv och sedan droppa kopplingen, för att kunna göra lite burnouts...
Är detta en lite småhemlig grej eller är det ett Easteregg eller nåt sånt för jag har inte hört talas om det förr...
Lite coolt är det i vilket fall, om det nu är sant... :l
________________________
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Vadå, går det inte elda bakdäck med M3 E46? Den har ju 346 hk och redigt vrid, det är väl bara att bromsa upp eländet. Eller fattar jag inget, även om den har SMG-låda så måste den ju ha koppling? Eller är det automat?
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Det är som sagt ett launchcontrolsystem men det samarbetar med antispinnet så det spinner bara "lagom" mycket så man kan göra en perfekt start. Vill man börna är det bara att trycka in paddeln och gasa och släppa. Eller bara gasa helt enkelt.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
För mycket elektronikbjäfs! Antispinn, antisladd och antivält, snart kommer väl antikör också. Bara att sätta sig i baksätet och trycka på fjärrisen...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
M3-an är den första bil jag har ägt som har ABS och servo. Mycket mysigt. Däremot har den inte antispinn vilket jag upptäckte på ett spektakulärt sätt i går morse. Kungsgatan i jkpg. Körde rakt fram. Skulle bara smita förbi en bil lite snyggt. Gasade inte något knappt. Tföö tfööö sa bilen och bakänden dansade som en hula hula -flicka. Jag tror jag skrämde omkringvarande trafikanter ganska mycket och de sa säkert
- "Dessa motorburna ungdomar med BMWs. Usch!"
Men men. Det var ju bara att hålla i och sladda över till den filen jag skulle till...
Senare kunde jag utnyttja detta dansfenomen för ha lite skoj på ett visst företags parkering. (Samma som i kgw) Karlssons lakrisar är kvar fortfarande