Punkt 1 dec?

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Jag gifte mig i sommras, på midsommar dagen närmare bestämt.
Så jag behöver ju inte heller åka dit.....öh! För den saken alltså :smile:

/M
Josef
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Josef »

Det gäller väl att gå till kyrkan med inställningen att man ska få möta Gud om man sedan möter en trevlig flicka/pojke oxå så är väl bara det en bonus. Men jag måste ju säga att det borde ju vara bättre o vara ute o "ragga" i kyrkan än på krogen i alla fall. Kvoten av vettiga personer är ju större där... Men vad vet jag, jag har ju inte hittat nått än...=)
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Har du inte hittat någon än!!
Det finns ju fullt me flickor!!
Lägg på charmen och var en gentleman så faller dom.
Sedan så tittar ju en del kristna flickor på hur man som kille har för någon relation med Gud.
Är man en kille som kompromissar med sin tro och töjer på gränserna så är han inte lika eftertraktad.
Så har i alla fall jag hört många kristna tjejer säga.
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Om killen som "kompromissar" hittar en tjej som "kompromissar" kanske det skulle funka aldeles utmärkt. Eller?
Josef
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Josef »

Det verkar ju vara en ganska seiös diskusion det här så då vill jag passa på o fråga var gränsen går? Kan man ta en öl med kompisarna? Kan man vara ute o dansa o dricka på en nattklubb? jag vet ju vad jag tycker men det kan vara intressant o veta vad andra tycker oxå...
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Man åker givetvis dit för mötet, men det är ju på sånna ställen man träffar seriösa tjejer, så varför inte passa på.
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Fast då måste man ju va social och det är man väl inte direkt känd för att vara...
Josef
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Josef »

Nää..jag vet hur det är...Vi brukar oxå åka på stor möten o konferenser men sen när man väl är där så pratar man ju bara med dom man känner. Vi brukar aldrig ta kontakt med några andra. Sen ångrar man sig ju när man kommer hem varje gång...visst är det jobbigt...
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Konferensraggare?
Josef
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Josef »

Jag???...skulle jag??? Fattar inte vad du snackar om... :smile:
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

mmmm....
Gäst

Inlägg av Gäst »

On 2001-11-23 14:25, Josef wrote:
Nää..jag vet hur det är...Vi brukar oxå åka på stor möten o konferenser men sen när man väl är där så pratar man ju bara med dom man känner. Vi brukar aldrig ta kontakt med några andra. Sen ångrar man sig ju när man kommer hem varje gång...visst är det jobbigt...
Vi känner precis likadant som du... Vi kanske kan träffas? //flickorna
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Skriver man att man vill träffas, då måste man ju skriva ut sitt namn och telnummer, eller?
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Josef!
Angående drickande och festande så tycker jag att man kan följa med sina kompisar ut men inte dricka alkoholhaltiga drycker.
Jag har följt med en kompis ut på en pub en gång han drack men inte jag.
När jag var på puben så tänkte jag: "Vad gör jag här"
Jag tyckte att det var trist och att det kändes inte alls som min grej att vara på en pub. Trots att jag inte drack något.

Jag dricker ingen alkohol alls.
Jag har aldrig varit full och det tänker jag aldrig bli.

Som kristen så tycker jag att man skall avstå från alkohol.
Jag vill inte att någon som har eller har haft det kämpigt med alkoholen skall "komma på fall" för att jag drack.

/M
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

On 2001-11-24 18:43, Anonymous wrote:
Vem är skyldig?? :smile:
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Gäst

Inlägg av Gäst »

[/quote]

Självklart kan vi träffas... :smile: Det är bara maila tid o plats så kan vi träffas... :grin:

Angående den seriösa diskusionen så kan jag ju bara säga att jag instämmer. Har aldrig drukit själv för jag har aldrig sett nån vits i det riktigt. Mest beror det på att jag inte umgås riktigt med den typen av vännre och om jag gör det så är det alltid jag som kör... :smile: Men det är alltid kul o höra vad andra tycker om såna här saker...
Ha en bra dag
/Josef
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Vilken procentsats är det som gäller för oss kristna då? Cider med 2.25% brukar ju aldrig vara nån som tackar nej till. Om det skulle va 2.5% istället?
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

0.25% brukar det väl vara, annars finns det alkoholfri och den smakar väl likadant eller?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det syns ju på den här diskussionen att vi har svårt att sätta en gräns, därför kanske det är lika bra att sätta gränsen till 0 (d.v.s ingen alkohol, hur göra med filmjölken?). Min åsikt är dock att cider utan alko oftast smakar läskeblask. Jag är ute efter god dricka och inte yrsel. Gillar man alkoholsmaken rekommenderar jag Halmstad-cider, som trots endast 2,25% smakar jääst.
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Det är ju jättesvårt o sätta nån gräns för vilken procent alkohol som är ok.
Det säkraste o kanske enklaste är ju o aldrig nångång dricka nåt alkohol alls, dvs 0%.
Men det viktigaste är ju ändå att man inte bli nåt påverkad, för det tycker inte jag är rätt. För egentligen spelar det ju ingen roll om det är 0% eller 2% i cider, det märks ju ingen skillnad ändå.
Starkare drycker håller jag mej undan från.

Dessutom så är ju bilkörning uteslutet om man dricker alkohol.. o då finns det inte mycket kul kvar :)
Skriv svar