Nu så har jag köpt en ny räserbil...
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Jag tycker att spojlern och gräset i mitten på vägen förklarar saken.Karlsson (AudiSport) skrev:hm, på en grusväg..vad är detta? Man får ju inte köra en meter på grusväg med en pärla...!
Mina föräldrars Klippo(gräsklippare) har en likadan front...

Kanske sitter det några knivar där bakom eller....?
Annars såg bilen trevlig ut.
Jag har en god vän som äger en mycket trevlig BMW.
Eftersom jag själv inte vet något om BMW så tänkte jag fixa lite bilder på den. Jag har tjatat länge på att han ska gå med i klubben, ni kanske får hjälp mig senare med lite mail-terror. Hoppas han mjuknar till våren.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
4.0 an går ju att pilla ihop själv, köp vev, kolvar och stakar från www.mantzel.de , sen är det bara att gasa och hoppas att lådan pallar!
DTM-Omegorna hade 4 litaren i sista versionen, ca 500 hk... Utan överladdning!
Om jag hade pengar, tralalalala....
DTM-Omegorna hade 4 litaren i sista versionen, ca 500 hk... Utan överladdning!
Om jag hade pengar, tralalalala....
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Legend!
- Kontakt:
En sak som underlättar höga varv är om den rörliga massan görs lättare. Balans och viktskillnader mellan kolvar och vevstakar är också viktigt.
Optimalt flöde genom motorn är ett bra sätt att få motorn att varva mer, eller varva lättare.
Ett företag i skåne, TG motor, har fått en Opel CIH att varva 8500 rpm. Ganska imponerande för en gjutjärnsmotor med insug och avgas på samma sida (det blir lite bättre flöde om man har cross-flow). Fullbalanserad motor, vass kam med stora ventiler, nållagrade vipparmar och vipparmsbrygga. Ca 260 hk. Utan överladdning.
Optimalt flöde genom motorn är ett bra sätt att få motorn att varva mer, eller varva lättare.
Ett företag i skåne, TG motor, har fått en Opel CIH att varva 8500 rpm. Ganska imponerande för en gjutjärnsmotor med insug och avgas på samma sida (det blir lite bättre flöde om man har cross-flow). Fullbalanserad motor, vass kam med stora ventiler, nållagrade vipparmar och vipparmsbrygga. Ca 260 hk. Utan överladdning.
Anders Karlsson