Tider runt Anderstorp
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Kontakt:
Tider runt Anderstorp
Jag körde på 1:06 runt. Men jag hade ju bara haft bilen i 1.5 dar då så det går väl att förbättra.
Läste i Henkes signatur att han körde på 1:05,5.
Men vad kör ni andra på?
Läste i Henkes signatur att han körde på 1:05,5.
Men vad kör ni andra på?
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Kontakt:
Jag har kört 1.03 med Lotusen och 1.05 med Mercan enl andra.
Tveksamt om ferrarin körde på 1min eftersom jag körde på 1.06 med 325:an. Fråga Zeb om det skillde nåt
Låg en bit efter ferrarin i minst 5varv och då kan det ju inte skilja 6s/varv. Visst 1min låter rimligt med ferrarin men hur mätte dom mig till 1.06 då?
Jag har hela anderstorp och halva inspelat på film så jag får väl sätta mig ner och ta tiden på filmen. Ferrarin hade 1.55 runt hela banan söndagen innan.
Åkte 1.16 halva banan i spöregn utan turbo. En Evo6:an åkte då på 1.14,5
Nästa gång skaffar vi en fast kamera (som vi sagt innan) så kan vi ta tiderna på alla bilar efteråt. Händer det nån olycka så har vi ju inte mätt tiden!! Händer det inget kan man ju mäta efteråt
Nästa år åker jag på 58sek
Tveksamt om ferrarin körde på 1min eftersom jag körde på 1.06 med 325:an. Fråga Zeb om det skillde nåt

Jag har hela anderstorp och halva inspelat på film så jag får väl sätta mig ner och ta tiden på filmen. Ferrarin hade 1.55 runt hela banan söndagen innan.
Åkte 1.16 halva banan i spöregn utan turbo. En Evo6:an åkte då på 1.14,5
Nästa gång skaffar vi en fast kamera (som vi sagt innan) så kan vi ta tiderna på alla bilar efteråt. Händer det nån olycka så har vi ju inte mätt tiden!! Händer det inget kan man ju mäta efteråt

Nästa år åker jag på 58sek

BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Legend!
- Kontakt:
195km/h slå det om du kanKarlsson (AudiSport) skrev:körde på årets första anderstorp träff när jag hade s2:an och då hade jag väl kring 1.06 också. De hade gått att förbättra en del med lägre profil eller hårdare stomme på däcket. Den gången var jag kung på rakan iallafallVad har ni innan inbromsningen på lilla slingans raka?

BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Jag hade runt 170 efter rakan, lite högre när jag inte han bromsa
.....
Jag har bara suttit hemma och mätt mina tider efter filmen då pendlade jag mellan 1,06 - 1,09.
1,05,5 mätte jag upp på ett varv när jag försökte jaga Lotus Samuel, men köra jämt på så låga tider går nog inte med min corsa... än

Jag har bara suttit hemma och mätt mina tider efter filmen då pendlade jag mellan 1,06 - 1,09.
1,05,5 mätte jag upp på ett varv när jag försökte jaga Lotus Samuel, men köra jämt på så låga tider går nog inte med min corsa... än

KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Fast jag hade en trevlig kväll på Anderstorp så tyckte jag att banan var lite tråkig. Har dock bara korta varianten av Mantorp att jämföra med.
Kanske berodde det på min bil.
Jag lyckades aldrig hålla något högre tempo, det svängde så mycket. Kunde bara lägga i trean på långa rakan, annars var det bara att nöta runt på tvåan hela tiden.
Kanske berodde det på min bil.

Jag lyckades aldrig hålla något högre tempo, det svängde så mycket. Kunde bara lägga i trean på långa rakan, annars var det bara att nöta runt på tvåan hela tiden.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Med lotusen(?) hoppas inte de var med 325 när den sög i sig luften? De blir tufft att slå, nu utan bil men kan nog låna en 90hks golf diesel nu när jag är billös och se ifall jag kan slå detLotus Samuel skrev:195km/h slå det om du kanKarlsson (AudiSport) skrev:körde på årets första anderstorp träff när jag hade s2:an och då hade jag väl kring 1.06 också. De hade gått att förbättra en del med lägre profil eller hårdare stomme på däcket. Den gången var jag kung på rakan iallafallVad har ni innan inbromsningen på lilla slingans raka?

-
- Legend!
- Kontakt:
Vad har du för motor i Corsan nu? Åker du med turbon för tillfället? Jag tyckte det var bra ös i bilen i lördagskväll när jag så dig köra.Corsa Henke skrev:Jag hade runt 170 efter rakan, lite högre när jag inte han bromsa.....