Hemma igen efter att ha lämnat av den här på sin nya adress. Ja inte för gott men en dryg månad framåt iaf.
Men en sak var sagt, den skulle ju dels få sommardäck, men det skulle svarvas lite... Och jag skulle inte ge mig innan de small!

Bild ur en inte allt för välgjord mobilfilm

Efter lite snurrande och sånt så tog jag fast den och eldade på tills det var klart

Vänster bak tackade för sig med en smäll

Höger bak mådde väl inte så där lysande heller...

Så då blev det sommarhjul! 17"

Eftersom den var matt som en pepprad persika i en lovikavante så behövde det problemet lösas också...

Den polerades också, vi gnuggade seriöst i över tre timmar...
Men, varför ligger det en rondell med kapskiva på golvet?
Jo, så här är det med den saken.

Vi grillade frambromsarna lite lätt... Oket kärvade så skivan blev illröd...

Blånerad navtapp
Så vi tvätbytte hjullager, skiva, belägg och renoverade ok som snabbast, tog väl 20 minuter på den dåliga sidan förutom att få lös glidkolven i oket, sen var det bara ett snabbjobb med att byta belägg på andra sidan.
Men vad har vi kapat då?

Bingo! Styrstopparna strök med på noterna. Nu fattas bara att kapa och flytta styrarmarna för ytterligare vinkel och parallellstyrning
Sen får vi ut och gjorde det här!
http://s304.photobucket.com/user/Hel070 ... 1.mp4.html
Kass, kort, men vilket ljud!
När den är färdigbruksad med så åker motor och låda ur för att göras iordning för lite mer ork!
Det ligger en ofjädrad fyrpuck sinter och väntar, nytt urtrampningslager är beställt
Det ska bytas vevaxeltätning i båda ändar av moroten
Göras slangar till och från turbon
Dieseltråg (rymmer typ 1,5 liter olja mer än originaltråget)
Oljepumpslock från diesel (typ ett kg till i oljetryck)
Sen ska skiten ner igen, har valt att åka lite safe så den ska få gå med ännu större spridare bland annat, för att kunna ligga mer på safesidan så ska den gå på E85. Nog ska en hålla för kilot på E85!