Ny sida för medlemsbilar

Info ang träffar, nytt om hemsidan, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen, Styrelse

A.Johansson
Turbopostare!
Kontakt:

Inlägg av A.Johansson »

jo självklart funkar de ju med bara ett forum..
men varför går de inte att lägga upp medlemsbilar som de va förut då?
e ju de som jag personligen tycker e skitsköj att kika in va alla andra har för bilar..
men visst forum funkar la..
Volvo S70R tdi
Volvo 740 dieselkölarn
Volvo 740 stubbarally
Volvo 360 rallyburnomat
Saab 900i rallyräcern
Opel Kadett Fun rallyräcern
Opel Rekord glidarn
Audi 80
VW Fölkabussa
Suzuki Samurai offroad
Suzuki Samurai offroad
Suzuki 413 offroad
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

mpäsäk skrev:
ERnsT skrev:
Samuel Lindkvist skrev:Tycker jag låter som en bra idé. Forumet finns redan och funkar bra.
Det som är till nackdel är att alla som bara lägger upp lite info idag måste logga in/registrera sig på forummet. En process som för den icke datorvana kan vara lite knixig och krånglig. Men det är ju helt klart ett bra förslag. Betydligt bättre att ha det så än vad det är idag...
Men behöver inte logga in för att titta på forumet.

Vissa som inte använder fourm kanske kan blir lite vilsna.... men då får dom ju en anledning att lära sig, är ju inte så svårt :roll:
Vet att man kan kika hur som, men det var inte det som jag skrev.
Nu kommer jag inte ihåg hur det fungerar här med mailadresser för registreringsbekräftelse osv. Men det är helt klart mer avancerat än vad det var tidigare.

mpäsäk, du får inte ta detta som kritik till dig eftersom att jag citerade dig, inte menat så. Det är bara det att det blir besvärligare än vad det varit tidigare. Något som kan underlätta detta är en steg för steg hjälp som man kan välja att öppna och ha i ett annat fönster som hjälper till vid registrering osv...
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

ERnsT skrev:
mpäsäk skrev:
ERnsT skrev: Det som är till nackdel är att alla som bara lägger upp lite info idag måste logga in/registrera sig på forummet. En process som för den icke datorvana kan vara lite knixig och krånglig. Men det är ju helt klart ett bra förslag. Betydligt bättre att ha det så än vad det är idag...
Men behöver inte logga in för att titta på forumet.

Vissa som inte använder fourm kanske kan blir lite vilsna.... men då får dom ju en anledning att lära sig, är ju inte så svårt :roll:
Vet att man kan kika hur som, men det var inte det som jag skrev.
Nu kommer jag inte ihåg hur det fungerar här med mailadresser för registreringsbekräftelse osv. Men det är helt klart mer avancerat än vad det var tidigare.

mpäsäk, du får inte ta detta som kritik till dig eftersom att jag citerade dig, inte menat så. Det är bara det att det blir besvärligare än vad det varit tidigare. Något som kan underlätta detta är en steg för steg hjälp som man kan välja att öppna och ha i ett annat fönster som hjälper till vid registrering osv...
Ahhhh nu såg jag vad du igentligen skrev, läste lite klantigt :oops: .

Om man kan skapa ett "konto" eller vad man gjorde innan på bilsidan
så kan man ju regga sig på forumet. gjorde aldrig det så jag vet inte hur svårt det va.
Tycker i allfall forum förslaget är en bra och smidig lösning.
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

mpäsäk skrev: Ahhhh nu såg jag vad du igentligen skrev, läste lite klantigt :oops: .

så kan man ju regga sig på forumet. gjorde aldrig det så jag vet inte hur svårt det va.
Tidigare så TROR jag att man fick ett konto tilldelat sig, baserat på medlemsnr och gissningsvis en lätt kryptisk kod.

Nu kom jag på en sak till som gissningsvis blir svårare, ladda upp bilder och se till att informationen hamnar på rätt ställe... Det finns ju vissa flitiga forumsanvändare som tycker det är krångligt att få in bilder på rätt plats, ska mindre datorbekanta användare ladda upp bilder och få allt att fungera så måste det fungera smidigt, annars är risken att de ger upp och att det inte blir av för att det verkar krångligt.
Och vi vill ju inte vara utan dem, även om det är en orginal micra ifrån -85, klubben är ju till för alla...

Det viktigaste nu är att det händer någonting. En inloggningssida kan inte vara svårt att göra, gjorde ju jag när jag läste programmering B i skolan.
PHP sida med sessioner osv...
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Andreas K »

ERnsT skrev:
mpäsäk skrev: Ahhhh nu såg jag vad du igentligen skrev, läste lite klantigt :oops: .

Tidigare så TROR jag att man fick ett konto tilldelat sig, baserat på medlemsnr och gissningsvis en lätt kryptisk kod.

Nu kom jag på en sak till som gissningsvis blir svårare, ladda upp bilder och se till att informationen hamnar på rätt ställe... Det finns ju vissa flitiga forumsanvändare som tycker det är krångligt att få in bilder på rätt plats, ska mindre datorbekanta användare ladda upp bilder och få allt att fungera så måste det fungera smidigt, annars är risken att de ger upp och att det inte blir av för att det verkar krångligt.
Och vi vill ju inte vara utan dem, även om det är en orginal micra ifrån -85, klubben är ju till för alla...

Det viktigaste nu är att det händer någonting. En inloggningssida kan inte vara svårt att göra, gjorde ju jag när jag läste programmering B i skolan.
PHP sida med sessioner osv...
de har förumen har stöd för filuppladdning och man kan ju således lägga bilder på samma ställe som förut?
/Andreas
Eklånge
Superpostare!

Inlägg av Eklånge »

danne skrev:
A.Johansson skrev:E de nått på gång nånstans snart lr?
lr dröjer de ett par månader lr år?
Det är ingen ny sida på gång som det ser ut nu. Det finns ingen tid över för att fixa det.
Kanske lika bra att bort hela fliken "medlemsbilar" på hemsidan.. (tillfälligt i alla fall)
Den är ju ändå bara iriterande som det är nu.. :cry:
Elias Eklånge

Peugeot 307 kombi -06
Peugeot 307 Hdi fap -02 Såld
volvo v40 2,0t -99
Peugeot 106 Rallye -97 -brann
Volvo 850 GLE -93 -såld
Peugeot 405 mi16 -89 -såld
peacerich
Normal postare

Inlägg av peacerich »

Sökte lite på "medlemsbilar" i forumet och hittade bl.a. denna gamla tråden.

Som jag förstår det har det tidigare funnits en sida för medlemsbilar. Är detta något som kommer bli aktuellt igen?

Vore lite kul om man kunde lägga upp sina bilar, och att kunna se vad andra har för något skoj. :D
¤¤¤Mitsubishi Eclipse -97¤¤¤
Skriv svar