Rabatter OKQ8

Info ang träffar, nytt om hemsidan, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen, Styrelse

Skriv svar
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Rabatter OKQ8

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Ärade Attitude-medlemar!

Efter mycket om och men så kan vi stolt presentera att vi kommer få sponsring från bensinbolaget OKQ8. Det handlar mest om bensin/diesel rabatter. Jag har förhandlat fram ett "avtal" med dom om följande erbjudande.

6 öre/liter rabatt på bensin vid bemannad station (plus återbäring).
50 öre/liter rabatt på diesel vid bemannad station (plus återbäring).
10% rabatt på automattvätt.
10% rabatt på GDS-hall.
10% rabatt på däck.
10% rabatt på biltillbehör.
10% rabatt på trafikprodukter.
10% rabatt på smörjmedel.

Vid tankning på minipris/automatstationer tillämpas en särskild prissättning som innebär en 11 öre/liter lägre nettopris. Alltså 6 öre + 11 öre = 17 öre lägre/liter (plus återbäring).

(Intresserad av villaolja? Prata med undertecknad.)

Vad är då återbäring?
Ja vid första anblicken är det ju inte så jättebäst rabatt med 6 öre. Men ordet "återbäring" ändrar på det. Det innebär att du som kund får tillbaka en återbäring från OKQ8 en gång per år. (Tror det var i maj) Återbäringen brukar hamna runt 2,4%-3,0%. I återbäringen räknas allt du handlar med ditt OKQ8 kort. T.ex. tvätt, torkarblad, glass, marmelad eller fantomen mm.

Vad motsvarar då dessa procenttal?
2,5% motsvarar ca 24 öre/liter bensin.
Har du hängt med betyder det att i slutänden får du en rabatt med följande priser:
Bensin: 6 öre/liter (direkt vid köpet) + 24 öre/liter (i återbäring) = 30 öre/liter (totalt).
Diesel: 50 öre/liter (direkt vid köpet) + 24 öre/liter (i återbäring) = 74 öre/liter (totalt).
Ju mer vi och svenskarna handlar på OKQ8 desto större blir återbäringen. Tänk på det!

Det fina med detta erbjudande är även det att klubben har fördel av det. Av varje tankad liter bensin/diesel som betalas med medlemskortet, får klubben 5 öre/liter utöver eran återbäring till klubbkassan. Bra va?!? Kontentan blir ju den att ju mer ni tankar ju mer får klubben i kassan till olika förmåner för er. Ut och tok-kör nu!

Hur får jag ett OKQ8-kort?
Genom att skicka ett mail till mig med ditt namn och fullständiga adress (släng med telefonnr med ifall).
Adressen är: andreas.sturesson@attitudemotorclub.com
Inom en snar framtid kommer det en ansökan till dig, som du noggrant fyller i och sedan postar. Portot är betalt. Skulle du bo nära mig eller komma på någon klubbträff, vore det bra om du kunde ta ansökningsblanketten där för att minska på klubbens portoutgifter. När OKQ8 fått din ansökan görs en sedvanlig kreditprövning och koll. Är du godkänd har du ditt fina OKQ8-kort i din hand snart. Vad man bör tänka på innan man ansöker är om man klarar av att sköta ett kreditkort. Eftersom jag känner kontakten på OKQ8 och att han har lyckats ordna ett mycket förmånligt erbjudande (finns inga privatpersoner och väldigt få företag med dessa rabatter!!), bör vi sköta detta snyggt i den mån vi kan. Typ med betalningar, ansökningar och lojalitet mm.

Om jag redan har ett OKQ8-kort?
Förmodligen har du inte riktigt denna förmånliga rabatt utan ett byte är intressant. Det finns en ruta att fylla i på ansökan. Har du trots allt (omöjligt) bättre, byt ändå du gynnar ju klubben!

Frågor?
Vid frågor kontakta mig på mail: andreas.sturesson@attitudemotorclub.com

Förmodligen har jag kanske missat något, men du är välkommen att höra av dig med frågor så ska jag försöka svara på dem. Tacka Gud för bönesvar. Så tänk till nu så hörs vi.

Mvh Sturesson
Skriv svar