Golf II Cl Trim

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Flate
Megapostare!
Kontakt:

Golf II Cl Trim

Inlägg av Flate »

Funderar på att trimma golfen lite lätt...
Jag undrar om nån vet om gti-kammen passar på cl-motorn ?? den borde ju vara något vassare...
Ska nog byta ventiler och montera en något större förgasare..
/Fredrik A
Volvo power

Inlägg av Volvo power »

Om nu en 8v gti kam skulle passa (för det tror jag att den gör) så ger det nog ingen märkbar effekt! Vad för ska du byta ventiler ska du byta till sörre så måste du ju för det första porta toppen och för det andra du ju fräsa i större ventilsäten!!
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Det är ju bättre du försöker få tag i en hel Gti-motor.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
turbo ska de va

Inlägg av turbo ska de va »

Är det en 1,6 liters 75 hästars?
Plana toppen (inte för mycket!) sätt på en weber 36:a, finns färdiga insug att köpa ganska billigt om man kollar lite annonser. Tanka 98 oktan. Nu har du drygt 90 riktiga hästar minst lika snabba som en Gti 112.
Sätt på mindre hjul. Ja du läste rätt. 175/70 13 som det är på din har samma omkrets som 195/50 50, så välj 185/50 15 eller 195/45 15. Då blir bilen piggare vid rödljusen.
Sedan har Audi 80 GT från 70 talet högre kolvar. Gti:n hade planslipad topp och Audin högre kolvar för att kompensera. Audi kolvar ger 10-11 i komp.
Gör bilen lättare! 20 kilo är lite plåt men mycket effekt! Ur med reserven och frugan! :evil:
Flate
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Flate »

måste byta ventiltätningar för dom är helt slut,,, jag kör med 185/60 14" vilket inte är så stort.. hur mycket ska man plana toppen ??
/Fredrik A
turbo ska de va

Inlägg av turbo ska de va »

185 60 14 har samma dia/omkrets som 175 70 13 0ch 195 50 15. Vet inte hur mycket du ska plana men det vet nog stället som planar. När du bytt ventilstyrningarna så kör på 5/50 olja. Motorn kommer att gå kanon. Sikta inte för högt med en trimning av den typen av bil. Jämför alltid med DIN bil före trim, inte med andra efter... Tyvärr blir nog inte Golfen nån raket, men det är ju kul å skruva. Jag hade en gammal folkvagn/rosthög 70 talare som gick utav bara attan. Inga konstigheter bara större förgasare. Men den drog 1,6 liter milen... :o Och förresten, om du skulle byta däck till mindre så innebär det lite högre varv på motorvägen och större felvisning på mätarn.
Hammer

dieselkam

Inlägg av Hammer »

Brorsan trimmade sin Folkracegti med dieselkam, kanske funkar på cl också?
Skriv svar