Ja tycker att min är lite ostabil i baken i de lite snabbare partierna när man pressar på konbana. Den blir lite för överstyrd. Sitter och funderar på vilken uppgradering som är den bästa. Många gör den modden på Mini att man monterar på en grövre kräningshämmare bak. Men då blir väl bilen ännu mer överstyrd pga av att ja styvar upp baken mer. Det kanske skulle monteras en grövre fram istället?
Jag är inne på ställbara länkarmar som kan göra att ja får lite mer negativ camber bak och att det håller baken lite mer stabil. För man kan inte ställa cambern bak nu och den ligger väl på ca 1-2 grader nu.
Vad tror ni?
Krängningshämmare vs. mer camber bak
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Krängningshämmare vs. mer camber bak
David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
-
- Legend!
- Kontakt:
Mer effekt och gasa mer.
Nu kanske det blir annorlunda med diffen på.
Men jag skulle nog ökat cambern bak till minst 2,5
Fram cirka 3,5 med Kumhona.
Jag ska göra nya stag till bakvagnen och lite annat smått och gott. Eller har du redan hittat nånstans att köpa?
Jag kommer ta fram både övre och undre staget samt ledlager till främre bärarmsinfästningen.
Vilken dimension har du på krängarna nu?
Man bör väl ligga på 26-27mm fram och 18-19mm bak.
Har en trevlig Mini påväg in.

Nu kanske det blir annorlunda med diffen på.
Men jag skulle nog ökat cambern bak till minst 2,5
Fram cirka 3,5 med Kumhona.
Jag ska göra nya stag till bakvagnen och lite annat smått och gott. Eller har du redan hittat nånstans att köpa?
Jag kommer ta fram både övre och undre staget samt ledlager till främre bärarmsinfästningen.
Vilken dimension har du på krängarna nu?
Man bör väl ligga på 26-27mm fram och 18-19mm bak.
Har en trevlig Mini påväg in.

BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
http://www.lohen.co.uk/shop/proddeta...earControlArms
dessa är det väl ja har hittat än så länge..men om du tar fram något så vore det intressant det med. Original krängningshämmare bak tror ja ligger på ynka 13 mm
Är det jirhalls som du ska börja med?
dessa är det väl ja har hittat än så länge..men om du tar fram något så vore det intressant det med. Original krängningshämmare bak tror ja ligger på ynka 13 mm
Är det jirhalls som du ska börja med?
David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken