BMW kamremsbyte?

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Gäst

BMW kamremsbyte?

Inlägg av Gäst »

Hej

Hur svårt är det att byta kamrem på en BMW 318 -89? Vad som är svårt är naturligtvis relativt, men på Volvo kan jag byta på en halvtimme. Men svårhetsgraden kan ju variera väldigt mellan olika märken. Behövs några specialverktyg? Är dreven märkta så man vet hur man ska ställa dem?

Mvh Kalle
miniemil
Deluxpostare!
Inlägg: 540
Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
Ort: Skärstad

Inlägg av miniemil »

är det inte kedja på den?
Emil Tubbin
Samuel S
Legend!
Inlägg: 3406
Blev medlem: 22 okt 2001 01:00
Ort: Boarp, Skillingaryd
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Det är minsann rem.
Om det är M40 vi pratar om.
Men det borde det va.

Vet tyvärr inte helt hur man byter.
Samuel Lindkvist
Legend!
Inlägg: 3042
Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
Ort: Horda
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

jag trodde det va rem på alla bmw.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Andreas K
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 1632
Blev medlem: 21 mar 2002 23:50
Ort: Vaggeryd

Inlägg av Andreas K »

m-motorer = är väl ofta rem (m30 osv)
s-motorer = OFTA kedja eller? (s38)
m5:or har väl alltid kedja?
Karlsson
Legend!
Inlägg: 3973
Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Jönköping

Inlägg av Karlsson »

Jag bytte ju kedja på min Omega 24 v och det var tydligen samma som nån BMW. Gissar på E36 med 24 v motorer.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Skriv svar