Frågor om teknik.
Moderatorer: Senior moderators , Moderators , Webgruppen
Gäst
Inlägg
av Gäst » 01 maj 2002 21:16
Hej
Hur svårt är det att byta kamrem på en BMW 318 -89? Vad som är svårt är naturligtvis relativt, men på Volvo kan jag byta på en halvtimme. Men svårhetsgraden kan ju variera väldigt mellan olika märken. Behövs några specialverktyg? Är dreven märkta så man vet hur man ska ställa dem?
Mvh Kalle
miniemil
Deluxpostare!
Inlägg: 540 Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
Ort: Skärstad
Inlägg
av miniemil » 03 maj 2002 09:20
är det inte kedja på den?
Emil Tubbin
Samuel S
Legend!
Inlägg: 3406 Blev medlem: 22 okt 2001 01:00
Ort: Boarp, Skillingaryd
Kontakt:
Inlägg
av Samuel S » 03 maj 2002 09:24
Det är minsann rem.
Om det är M40 vi pratar om.
Men det borde det va.
Vet tyvärr inte helt hur man byter.
Samuel Lindkvist
Legend!
Inlägg: 3042 Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
Ort: Horda
Kontakt:
Inlägg
av Samuel Lindkvist » 03 maj 2002 10:23
jag trodde det va rem på alla bmw.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Andreas K
Gör inte annat än skriver...
Inlägg: 1632 Blev medlem: 21 mar 2002 23:50
Ort: Vaggeryd
Inlägg
av Andreas K » 03 maj 2002 23:23
m-motorer = är väl ofta rem (m30 osv)
s-motorer = OFTA kedja eller? (s38)
m5:or har väl alltid kedja?
Karlsson
Legend!
Inlägg: 3973 Blev medlem: 25 okt 2001 01:00
Ort: Jönköping
Inlägg
av Karlsson » 04 maj 2002 06:44
Jag bytte ju kedja på min Omega 24 v och det var tydligen samma som nån BMW. Gissar på E36 med 24 v motorer.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare