Har om besiktigat swiften 2ggr nu bara för ett fel ojämn bromsverkan bak. har bytt backar nya justerare och ställt ut perfekt, bytt bromsrören och det är bara ett bromsrör som går bak så det borde ju vara bak på bilen felet sitter, och där är det mesta nytt utan just bromslangen kan den krångla även om den ser fin ut? det kom vätska när vi luftade. fixade upp hjulcylindrarna så dom är ok.
Det blir dyrt att ombesiktiga hur många gånger som helst och måste ha helt ny besiktning om jag inte besiktigar innan måndag.
någon som har några tips?
tips bromsproblem fort...
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
tips bromsproblem fort...
Robert Gustafsson
Det är väl bara en bromsslang mellan karossen och bakaxeln? Annars kan det bli så att slangen sväller så vätskan har svårt att komma fram.
Annars måste det väl vara hjulcylindern på ena sidan som inte lirar riktigt. Det läcker väl inte nånstans?
Annars måste det väl vara hjulcylindern på ena sidan som inte lirar riktigt. Det läcker väl inte nånstans?
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
nu har jag bytt bromslang och besiktigat det gick åt skogen igen... så nu är det helt ny besiktning... 300kr och så ska man ju få tag i en tid, och nu behöver jag ju den här bilen har antagligen sålt 200:an.
några tips??????????
hjulcylindern fixades till och gjordes iordning första gången vi höll på med bilen så den borde funka...
några tips??????????
hjulcylindern fixades till och gjordes iordning första gången vi höll på med bilen så den borde funka...
Robert Gustafsson
-
- Normal postare
- Kontakt: