laga bränsleanlutning

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

laga bränsleanlutning

Inlägg av BOB »

nu när 200:an stått under vintern har det börjat läcka ur bränsle anslutningen på tanken och returen till tanken är nästan av. Denna armaturen går plocka bort och det har jag gjort. nu till frågan går det att laga det här på något sätt typ löda/svetsa? (den sitter ju inte på bilen längre) och vem skulle kunna göra det? har testat att täta med kemisk metall men det suger. en ny armatur kostar 2500kr och den enda begagnade jag hittade ska killen ha 800kr för.
Robert Gustafsson
Zeb
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Zeb »

Lödning har praktiserats på några av mina bilar med gott resultat.
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Det finns en kille här i Habo, kallas "Smen´". Han kan svetsa och löda i alla möjliga och omöjliga material.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Gött med snabba svar... något telefon nummer till någon kunnig?? eller någon som kan dettta själv? eller vad behövs för att göra det själv?
Robert Gustafsson
Zeb
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Zeb »

Vid lödandet av mina grejer har en lödkolv som värms upp med hjälp av gassvets använts så att man får upp temperaturen ordentligt, sen är det bara att löda på. Vet inte om det spelar någon roll för resultatet men vi har använt nåt stavlod. Kanske är nåt höghållfasthetsgrejs, jag vet inte, funkar har det gjort iaf, både på kylare och tankarmatur
Skriv svar