Spacerplattor
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Spacerplattor
Ska greja till det nu i veckan tänkte jag.
Jag vill ju inte ha en massa tung ofjädrad vikt så jag fundera på aluminium, men det kanske är för mjukt.
Någon som har några liggandes hemma som kan kolla vad dom är gjorda i för material.....
Jag vill ju inte ha en massa tung ofjädrad vikt så jag fundera på aluminium, men det kanske är för mjukt.
Någon som har några liggandes hemma som kan kolla vad dom är gjorda i för material.....
-
- Legend!
- Inlägg: 4691
- Blev medlem: 31 okt 2001 01:00
- Ort: Tofteryd
- Kontakt:
Re: Spacerplattor
Mina jag har på 142an eller nej! Det var ju m3an det var på...Corsa Henke skrev:Ska greja till det nu i veckan tänkte jag.
Jag vill ju inte ha en massa tung ofjädrad vikt så jag fundera på aluminium, men det kanske är för mjukt.
Någon som har några liggandes hemma som kan kolla vad dom är gjorda i för material.....
De är i aluminium.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Det är klart dom ska va i aluminium. Sålänge man inte ska ändra bultcirkel å ha gänga i dom så är det inga problem. Ska man däremot skruva hjulbultarna i spacerplattorna så bör man ha gänginsats eller helst nån bussning i rostfritt inpressat. Jag kan tillverka sånt i vilka mått som helst. Men speciellt billigt lär det tyvärr inte bli.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Jag har ingen aning om hur mina OZ kommer att bli på Rekorden. Snygga blir de ju, men det där med skärmkanter och sånt har jag inte ägnat så mycket tanke åt. Har ju breddat skärmkanterna lite bak, och fram ska det ju bli plastskärmar, så de ger väl med sig...
Har testat att montera naven i fälgarna, med spacers blir hjulbultarna lite korta. Det är ju plåtisar original och pinnbult, så det är ju inte bara att byta bult hur som helst. Jag har två 5 mm spacers, frågan är om de behövs eller ej. ET värdena har jag inte i huvet, tror det är 39 original och betydligt mindre på OZ. Original spårvidd fram/bak är 141 cm. Eftersom jag använder längre bärarmar fram från Rekord -75 så ökar spårvidden förmodligen till 143 cm typ.
Det börjar bli dags att fundera på sånt här nu, bussningarna till framvagnen är klara (har svarvat nylon i en vecka nu) och jag tänkte montera ihop grejerna kommande vecka.
Har testat att montera naven i fälgarna, med spacers blir hjulbultarna lite korta. Det är ju plåtisar original och pinnbult, så det är ju inte bara att byta bult hur som helst. Jag har två 5 mm spacers, frågan är om de behövs eller ej. ET värdena har jag inte i huvet, tror det är 39 original och betydligt mindre på OZ. Original spårvidd fram/bak är 141 cm. Eftersom jag använder längre bärarmar fram från Rekord -75 så ökar spårvidden förmodligen till 143 cm typ.
Det börjar bli dags att fundera på sånt här nu, bussningarna till framvagnen är klara (har svarvat nylon i en vecka nu) och jag tänkte montera ihop grejerna kommande vecka.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare