Kamera i vindrutan

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

janolov
Superpostare!
Kontakt:

Kamera i vindrutan

Inlägg av janolov »

Jag har märkt att det har blivit riktigt vanligt med kameror i bilarna i öst. Dom spelar in i en loop och raderar automatiskt det äldsta. Detta är givetvis för att kunna få rätt mot en motpart vid en eventuell krock.

Finns det någon här som har något sådant? Har ni något tips på kamera som passar för detta ändamål?
B204T
Dunderpostare!

Inlägg av B204T »

en GoPro borde väll funka rätt bra för detta? Dom är ju inte så stora. Hur inspelningsfunktionen är på dessa kan jag dock inte svara på
Volvo 945 Turbo -96
Chevrolet Camaro LT -76
iceman
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av iceman »

Har också lagt märke till att det är många i svenska racing serier som använder detta också.. och dom jag sett när vi bärgat vissa bilar på Anderstorp har vart GoPro kameror.
Volkswagen Golf Sportkombi R-line 2018 - bruksbil
Volvo V40 D2 2015 - Såld
Volvo S60 2.4 2005 - Såld
Volvo 850 2,5S 1996, the red Pearl - Såld
Volvo 740 GLT 16V 1988 - Skrotad
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Jag har en sådan utrustning. Chasecam heter min och den är vanlig både för racing, taxi och bussar. Den spelar in en loop och startar automatisk när man vrider på tändningen. Så man slipper krångla att ladda och starta en gopro varje gång. Jag använder inte den för tillfället så den går väl att avvara om intresse finns.

http://www.chasecam.com/KIT-DK1
Föregångaren till denna utan skärm. Man kan alltså gömma inspelningsenheten och ha en mycket liten kamera gömd bakom ex. Backspegeln.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Skriv svar