Hej
Har en Bmw 540 e34 och den är otroligt tyst (fantastiskt bra byggt) men nu vill jag ha mer ljud i den. Visst kan man köpa sportluftfilter och få lite goare insugsljud, men vågar man det?
Sen har jag haft funderingar på att ta bort bakre ljuddämparen och köra med raka rör efter mellan ljuddämparen, tror ni att det blir någon större skillnad? Vad skall man satsa på för storlek 2,5" eller 3"?
Mvh
Oscar Tobin
Avgassystem
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Avgassystem
TURBO IS NO REAL POWER
Men hur mycket dämpar sista ljuddämparen? Kostar inte så mycket att testa men man vill ju ha så mycket klarhet som möjligt i det innan man börjar kapa.
Det är ju dock snyggt med dubbla 3" som slutrör men kanske 2,5" räcker de med. Eller så kanske man skall vara jobbig och bygga så man får 3" bara den sista biten som syns.
Det är ju dock snyggt med dubbla 3" som slutrör men kanske 2,5" räcker de med. Eller så kanske man skall vara jobbig och bygga så man får 3" bara den sista biten som syns.
TURBO IS NO REAL POWER
På en 750 är sista burken ENORM och tung. På en bil har jag ersatt den med 2X2,5" och det låter "trevligt", just den bilen har dubbelglas så inuti hörs inte mycket, men jag kan tänka mig att det hörs på utsidan när man gasar på. Låter som två trimmade sexor
Jag tycker du skall prova, även om BMW troligen inte har den ojämna tändföljd som ger fett ljud i en Amerikansk V8:a, så lär det åtminstone låta trevligt.
/Mats J
Jag tycker du skall prova, även om BMW troligen inte har den ojämna tändföljd som ger fett ljud i en Amerikansk V8:a, så lär det åtminstone låta trevligt.
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
-
- Megapostare!
- Inlägg: 357
- Blev medlem: 04 dec 2001 01:00
- Ort: Jönköping
BMW V8 med öppnare avgassystem kan låta hysteriskt vackert! Inte det sävliga usa-ljudet utan mer som en vråltrimmad ettrig V8
http://www.garaget.org/video/ki0gjqhwqg04
http://www.garaget.org/video/uug0sjg8nmd0
http://www.garaget.org/video/ki0gjqhwqg04
http://www.garaget.org/video/uug0sjg8nmd0
Ja det där ljudet var ju inte att leka med...740fredrik skrev:BMW V8 med öppnare avgassystem kan låta hysteriskt vackert! Inte det sävliga usa-ljudet utan mer som en vråltrimmad ettrig V8
http://www.garaget.org/video/ki0gjqhwqg04
http://www.garaget.org/video/uug0sjg8nmd0
(särskilt första klippet)
¤¤¤Mitsubishi Eclipse -97¤¤¤
Kör på 2,5 tror jag bi bäst.
Kolla på färdiga kit till den bilen för att få det lagom.
Bygger du av lösa delar låter den snart som ett jetplan.
Ferrita är dyrt men låter underbart.
Simons är billigare och kanske mer prisvärt.
Det är mina erfarenheter iaf.
Kolla på färdiga kit till den bilen för att få det lagom.
Bygger du av lösa delar låter den snart som ett jetplan.
Ferrita är dyrt men låter underbart.
Simons är billigare och kanske mer prisvärt.
Det är mina erfarenheter iaf.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu