Varm BMW
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Varm BMW
Har ett kufiskt problem med en BMW 518 där motortemperaturen plötsligt kan rusa upp i höjden. Kylarn är rensad, termostaten bytt och systemet luftat men det vill sig ändå inte. Någon som känner till någon klassisk fel som brukar spöka i det dolda?
Klingan
Ven af Gaspedal
Ven af Gaspedal
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2787
- Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
- Ort: Råslätt, Jkpg
-
- Legend!
- Inlägg: 3042
- Blev medlem: 23 okt 2001 01:00
- Ort: Horda
- Kontakt:
Kan nog va topppackningen eller ännu värre en liten liten spricka i toppen. Behöver inte betyda att kylarvattnet blir dåligt heller.
Cylindertrycket som uppstår när luften komprimeras av kolven kan läcka över i vattenkanalerna och då kan det bli luftfickor.
Annars är ju tempmätaren eller givaren kass ellr glapp. Är ju också en klassiker när folk byter ut halva motorn utan att kolla med en annan tempmätare.
Cylindertrycket som uppstår när luften komprimeras av kolven kan läcka över i vattenkanalerna och då kan det bli luftfickor.
Annars är ju tempmätaren eller givaren kass ellr glapp. Är ju också en klassiker när folk byter ut halva motorn utan att kolla med en annan tempmätare.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Om de är topplockspackningen så kan du pröva att åka till en bilverkstad som kan mäta avgaser. Sätt igång bilen och be dem mäta i kylarvattenbehållaren.. När min topplockspackning hade gått på 325:an så gick de o mäta där o då vet man ju.. .. Och den var ändå körbar även om de var lurit med tanke på tempen.
________________________
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03