dB - mätare?

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Nån som har?
Så att man kan kolla INNAN man åker till Anderstorp, om man får köra eller ej. Kan ju vara bra att veta nu när det ska byggas om lite inför sommaren...
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Beror ju på lite vad det är för dB du ska mäta. dB är ju nåt av de mest flummiga begrepp som finns. dBm, dBm(600), dBmW, dBA, dB/bit, dBV, dB/Hz o.s.v... fast det är väl förstås ljud dB du menar och sån har jag inte.
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Har funderat på å skaffa en. Kan va bra å ha med när man åker till pingstkyrkan i jkpg eller nåt annat frikyrkligt evenemang i jkpg trakten. Kan inte tänka mig att dom ens ligger i närheten av godkänd nivå. Men det är ju en annan historia. Vi får väl se. Dom kunde ju simulera en förbifart med den dom hade på anderstorp. Det hjälper ju inte och mäta db stillastående om man inte har en sån som dom har. Kan vi inte bygga en??? En alkoholmätare med en jätteraggsock på. och sen kan nån av oss gå runt å låtsasmäta så tror dom vi är seriösa eller nåt...
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

323power E...
Det är ju inte så att jag ska mäta signal/brusförhållanden på bilen, så jag antog att alla fattade att det var motorljudet jag menade. Men men alla kan ju inte förstå... Hi hi :smile:
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

mmm jag skojade med dig me och det fattade du ju :smile: hehe
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jättekul teknikskämt för oss Ing-studenter...

Men jag återgår till frågan:
En dB-mätare måste väl finnas i stugorna någonstans? Ingen kyrka som har?
Skriv svar