Opelbackspegel..
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Opelbackspegel..
Min jobbarkompis har en ny opel astra. Vi såg att hans innerspegel hade refflor på halva sidan av baksidan. Refflorna var horisontella och då självklart ingjutna i plasten av backspeglens baksida. Det konstiga va att de bara gick till mitten och inte över hela. Att det skulle vara för att öka greppvänligheten tycker jag är för långsökt. Det kanske finns ett självklart svar på detta, men jag kommer inte på något. Ni som gillar att fundera på sånt här, Grattis och Varsågod....
-
- Legend!
- Kontakt:
Re: Opelbackspegel..
Jag är rädd att du redan kommit på svaret. Medans andra bilmärke klurar på hur man ska undvika rost och dyligt glömmer opel bort rosten helt och sitter och funderar på hur man ska konstruera backspegeln så man får ett bra grepp när man ska ändra den. (för det gör man ju hela tiden när man körSturesson skrev:Min jobbarkompis har en ny opel astra. Vi såg att hans innerspegel hade refflor på halva sidan av baksidan. Refflorna var horisontella och då självklart ingjutna i plasten av backspeglens baksida. Det konstiga va att de bara gick till mitten och inte över hela. Att det skulle vara för att öka greppvänligheten tycker jag är för långsökt. Det kanske finns ett självklart svar på detta, men jag kommer inte på något. Ni som gillar att fundera på sånt här, Grattis och Varsågod....

BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
inte stort... varför tror du det är helt vindstilla i de flesta bilarna? jo, för att backspegeln stoppar all luft...Zizzan skrev:Det känns som om Opel kanske gillar att designa innerbackspeglar. Innerbackspegeln i Daniels Omega är liksom strömlinjeformad. Som gjord för att minska luftmotståndet... Fast luftmotståndet är ju inte så jättestort där inne.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu