3" Kat
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
3" Kat
Funderade på att montera dit en 3"kat på min bil.
Det känns lite löjligt att ha ett 3"-system med en original kat.
Frågan är bara om det går att hitta sådana till vettiga priser.
Är det någon som har ett tips??
Det känns lite löjligt att ha ett 3"-system med en original kat.
Frågan är bara om det går att hitta sådana till vettiga priser.
Är det någon som har ett tips??
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
-
- Postar så det viner...
- Inlägg: 98
- Blev medlem: 08 nov 2001 01:00
- Ort: VAGGERYD
http://www.jt-tuning.se har nog också antar jag...
"If you are not living on the edge, you are taking up too much space" - No Fear
Flödet borde ju bli lite bättre genom katalysatorn om du svetsar på större
anslutningar men den stora finessen med en race-kat är väl att den är
betydligt mer friflödande genom själva cellpaketet? Nåväl, ring till
bilprovningen och fråga vad dom säger om lätt modifierade katalysatorer
Borde ju inte vara något problem så länge inte "modifierad"
inte innebär rensad katalysator och toluen i tanken
anslutningar men den stora finessen med en race-kat är väl att den är
betydligt mer friflödande genom själva cellpaketet? Nåväl, ring till
bilprovningen och fråga vad dom säger om lätt modifierade katalysatorer
Borde ju inte vara något problem så länge inte "modifierad"
inte innebär rensad katalysator och toluen i tanken

Zeb Arvidsson
Det finns ju dels...
1. Sportkatalysatorer: En vanlig katalysator med keramisk innehåll och med grövre anslutningar, vanligtvis 3"
2. Racekatalysator: Katalysator med metalliskt innehåll=ökat flöde pågrund av annan glesare uppbyggnad inuti.
Tyvärr missbrukas dessa begrepp ofta.
Mitt tips är, vill du bara ha en sportkatalysator gör en själv! Svetsade på 3" rör på min original kat här om dagen, tyckte de va dags då resten av systemet är ett JT 3". Dcok svårt och säga om de gjrode någon skillnad, kanske att turbon fick snababre spool-up.
Vill du däremot ha ut maixamal effekt ska du satsa på en Racekatalysator
Mer info: http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_uni_kat.shtml
Lycka till!
1. Sportkatalysatorer: En vanlig katalysator med keramisk innehåll och med grövre anslutningar, vanligtvis 3"
2. Racekatalysator: Katalysator med metalliskt innehåll=ökat flöde pågrund av annan glesare uppbyggnad inuti.
Tyvärr missbrukas dessa begrepp ofta.

Mitt tips är, vill du bara ha en sportkatalysator gör en själv! Svetsade på 3" rör på min original kat här om dagen, tyckte de va dags då resten av systemet är ett JT 3". Dcok svårt och säga om de gjrode någon skillnad, kanske att turbon fick snababre spool-up.
Vill du däremot ha ut maixamal effekt ska du satsa på en Racekatalysator
Mer info: http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_uni_kat.shtml
Lycka till!

Jag köpte min 3" universal-kat från USA... Jag betalade 600 kr... Och nej, jag har inte skrivit fel på priset. Då fick jag den hem till dörrn. Men jag sambeställde med några andra. Försök lura med några kompisar.
Sidan där jag köpte den: www.summitracing.com
Kolla efter Catalytic Converters från Catco.... ca 48 dollar

Sidan där jag köpte den: www.summitracing.com
Kolla efter Catalytic Converters från Catco.... ca 48 dollar
Det är inte storleken som räknas, det är hastigheten!!
Intressant!!!lottiz79 skrev:Sidan där jag köpte den: www.summitracing.com
Kolla efter Catalytic Converters från Catco.... ca 48 dollar
Hur såg innanmätet ut?
Var det vanlig standard keramik eller var det ett större flöde igenom din?
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola