Har en 9000 CD 2.0T -90, frågan är då om man hittar en sådan här box vad man måste tänka på.
Måste boxen kommit från en 90:a, måste den suttit i en bil med DI, måste den suttit i en bil med kat. osv?
Någon som vet?

Tack på förhand!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Jag vill ha Sasb egna trim av en anledning, växellådan.Porsche Daniel skrev:Vad vill jag säga med detta? Jo trimma på en annan firma helt enkelt. Kanske den gamla boxen är bättre än vår var. Det vet ju inte jag iof.
Ja de får nog bli att leta upp en från en 90:a, juste ja höll på att glömma de med BTR:n, tack!Maccan140 skrev:Det bästa är nog att ta en box som är till din bil. Då slipper man ju fundera. Det är rätt så känsliga grejor det där... Jag kan inte det i huvudet om den boxen justerar tändningen men det tror jag nästan att den gör det. Den gamla boxen till 87-88 utan kat gav 15 hk. Från 175 till 190hk. Nm vet jag ej..
När du byter box skall du byta bränsletrycksregulator också!
Det Ando pratar om var vårt trim. (han är min bror)SS9000K skrev:>>>Porsche Daniel
Okej kanske får ha det i åtanke, får fråga någon som kört med och utan Röd box... Om du går att hitta nån![]()
>>>Ando
Vad var det för trim
Jag tror inte att det var Saab´s trim. Vad det var för märke etc. får jag nog fråga pappa, om inte Daniel vet.SS9000K skrev:>>>Porsche Daniel
Men han snackade ju om en 9000?
>>>Zeb
Då min är en 90: med kombinerad DI och APC kan man inte göra på detta sätt, tror bara det var på dom äldre 80-tals bilarna detta var möjligt.
Oj vilken förvirring!Ando skrev:Jag tror inte att det var Saab´s trim. Vad det var för märke etc. får jag nog fråga pappa, om inte Daniel vet.SS9000K skrev:>>>Porsche Daniel
Men han snackade ju om en 9000?
>>>Zeb
Då min är en 90: med kombinerad DI och APC kan man inte göra på detta sätt, tror bara det var på dom äldre 80-tals bilarna detta var möjligt.