Konbana på västkusten

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

OnlyVw
Postare

Konbana på västkusten

Inlägg av OnlyVw »

Hej

Jag är sugen på att köra konbana och därför undrar jag ifall det finns möjligheter till att prova på lite konbanekörning i Västra Götalandsregionen?

Tack på förhand! :)
Jakob
Styrelseledamot

Inlägg av Jakob »

hej och välkommen!

Det hade absolut varit kul att kunna arrangera något i göteborgstrakten, särskilt eftersom att vi börjar få en hel del medlemmar där nu.

Vet du något bra/billigt ställe som går att hyra på så tar vi tacksamt emot tips.

Ett alternativ vi har som inte är jättelångt ifrån Göteborg är konbanan vi brukar köra uppe i Vara. håll gärna koll här på forumet/hemsidan samt på vår sida på facebook så får vi hoppas på att vi ses på någon träff framöver!
OnlyVw
Postare

Inlägg av OnlyVw »

Jag tackar för trevligt bemötande! :)

På Torslanda finns ett nedlagt flygfält med stora asfalterade sträckor.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Torslanda_flygfält
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

Hej och välkommen!

Vet du om folk kört där innan?
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
OnlyVw
Postare

Inlägg av OnlyVw »

Jag vet att asfaltsytorna används till träning av tävlingsfordon förr i tiden. Men jag vet dock inte hur mycket av de ursprungliga banorna som finns kvar. När jag var där för flera år sen så fanns det åtminstonde en del asfaltsfält kvar.

Men jag vet dock inte om det är tillräckligt stora ytor för att köra konbana på. Så jag garanterar inte att det går att köra på Torslanda flygplats, utan det är bara en idé jag fick :)

Jag återkommer när jag vet mer :)
Jakob
Styrelseledamot

Inlägg av Jakob »

Jag var på Hönö i helgen och då åker man ju förbi detta gamla flygfält, för några år sedan minns jag att man åkte jäms med de gamla flygbanorna, men nu är det väl mest lagerbyggnader/lägenhetshus där? eller finns det mer inåt?
OnlyVw
Postare

Inlägg av OnlyVw »

Jag vet som sagt inte alls om det går att köra bil på Torslanda flygplats. Utan det var bara en tanke som flög genom mitt huvud :)

Jag hittade denna tråd på sporthoj angående områden att köra motorcykel på i GBG området. (länken fungerar inte att klicka på men markera texten, kopiera den osv så skall det fungera)

http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... sk%F6rning

För övrigt;
Tack för den trevliga stämningen som råder här, jag känner mig verkligen välkommen på forumet :) Dock kommer jag inte gå med i Attitudes förrän nästa år eftersom mer än halva året redan har gått. Men jag är mycket sugen på att bli medlem så fort nästa år börjar :)

Allt gott
Jakob
Styrelseledamot

Inlägg av Jakob »

OnlyVw skrev:Jag vet som sagt inte alls om det går att köra bil på Torslanda flygplats. Utan det var bara en tanke som flög genom mitt huvud :)

Jag hittade denna tråd på sporthoj angående områden att köra motorcykel på i GBG området. (länken fungerar inte att klicka på men markera texten, kopiera den osv så skall det fungera)

http://www.sporthoj.com/forum/showthrea ... sk%F6rning

För övrigt;
Tack för den trevliga stämningen som råder här, jag känner mig verkligen välkommen på forumet :) Dock kommer jag inte gå med i Attitudes förrän nästa år eftersom mer än halva året redan har gått. Men jag är mycket sugen på att bli medlem så fort nästa år börjar :)

Allt gott

Kul att du känner så!

Jag vet att jag har sett ett gäng på rejsa.nu som har kört på något som heter parkbanan i göteborg. Vet du vad det är för något?
OnlyVw
Postare

Inlägg av OnlyVw »

Har inte hört om Parkbanan tidigare, men jag läser om det nu på rejsa :)
Carlsson
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

Vårgårda flygfält verkar ju funka med, efter lite googlande...:D
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Gunnar
Deluxpostare!

Inlägg av Gunnar »

Säve depå har använts tidigare år, men vet ej hur det är idag.....
Torslanda användes på 80:e talet.... men idag tror det är projektering av bostäder och köpcenter.
Skriv svar