Jag har köpt en gubbil - igen
Postat: 01 okt 2012 05:08
Några gråa rökpuffar i onsdags och jag insåg att det var dags att skiljas från min Saab 9-5 efter 12000 mil och fem år. En halrenovering av motorn + genomgång av bromsarna innan besiktningen hela världen om jag hade haft jobb, men inte nu.
Efter att ha letat efter ett lämpligt vinterskott och bommat en riktigt fin Saab 90 med några timmar planerade jag för en permanent lösning bestående i försäljning av en GDS-bil och köp av en så bra 9000 som möjligt. Lusläste Blocket, men så ringde vännen L mig och erbjöd mig en 9000 CSE -97 som blir klar om en eller två veckor.
Mot min 9-5 får jag en bil med nya framskärmar och resten av den måttliga rosten fixad, "nytt" drag och de vanligaste slitdelarna (inkl. ny koppling) bytta för runt 20´av den förre ägaren. AC och allt annat fungerar som det ska. Jag får åka till bilprovningen med den, men jag har garanti på att den går igenom.
130 hk gör den inte till en racer, men jag åker bekvämt och säkert och kanske den får bli ett klassikerobjekt vad det lider.
Efter att ha letat efter ett lämpligt vinterskott och bommat en riktigt fin Saab 90 med några timmar planerade jag för en permanent lösning bestående i försäljning av en GDS-bil och köp av en så bra 9000 som möjligt. Lusläste Blocket, men så ringde vännen L mig och erbjöd mig en 9000 CSE -97 som blir klar om en eller två veckor.
Mot min 9-5 får jag en bil med nya framskärmar och resten av den måttliga rosten fixad, "nytt" drag och de vanligaste slitdelarna (inkl. ny koppling) bytta för runt 20´av den förre ägaren. AC och allt annat fungerar som det ska. Jag får åka till bilprovningen med den, men jag har garanti på att den går igenom.
130 hk gör den inte till en racer, men jag åker bekvämt och säkert och kanske den får bli ett klassikerobjekt vad det lider.