Volvon är på g att säljas. Har efter många om och men bestämt mig, nu ska den väck, på riktigt.
I vilket fall, köpte mig hösten 2009 en BMW 520i -89, vit, rostfri, lite bucklig och 32000mil på mätaren. Dock bytt motor till en som "bara" gått 22000mil.
Här om veckan så bytte jag bort denna (min bästa bytesaffär någonsin) mot en BMW 535i -92. Polaris silver, med trasig vippa och vatten i oljan. Bytte topp, toppackning och mekade ihop den igen. Nu går den som en klocka och funkar kanon. Dessutom har den ju lamelldiff, skinnklädsel, allt i el, stereo och den var sänkt. Ska tillägga att jag fick lägga 2000kr emellan. Och att denna gått 24000mil. Ja, ni får bilda er egen uppfattning om killen som hade den innan.
I vart fall, för att komma till saken. Jag smider lite små planer på att ge denna 535a coilovers, större bromsar fram, 2 stolar (sparco, recaro) och ev ett mappningsbart sprut och sen åka org.motor. R-däck är de tänkt att inhandlas oxå om jag hittar några till vettig kurs.
Är denna plan bortkastad och löjlig och borde jag istället bygga på en Opel Ascona B som jag har? Eller ska man jaga rätt på en BMW 318IS/325i att bygga på istället??
HJÄLP MIG!!!

MVH