Tjena!
Har ju en räser som jag gärna vill ta med ut på klubbens konbanekörningar till sommaren. Men vad gäller ang besiktning, eller vagnboksförsedd bil? Måste bilarna vara besiktigade hos SBP eller funkar det att komma med en bil som har giltig vagnbok från SBF? Gissar att dessa körningar inte lyder under ordinarie väglagar ändå, eller?
Vi ses till sommarn!
Vilka bilar på konbanekörning?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Postar så det viner...
Vilka bilar på konbanekörning?
Gustav
Alfa Romeo 166 3,2 V6
Alfa Romeo 75 3,0 V6 (tävlingsbil)
Alfa Romeo 166 3,2 V6
-
- Styrelseledamot
Hej
Är lite olika beroende på träff, såklart.
På träffar med konbana på inhägnat område t.ex Moholm har vi inte haft nåt direkt krav på besiktigade bilar.
Men det skadar verkligen inte om bilen är bes om man säger så.
Man får ju försöka använda sitt sunda förnuft, för kommer man dit med en bil med en massa fel så är det inte säkert att vi som är ansvariga godkänner bilen fast den är bes.
Sen nu i år kommer vi ha Konbana träffar där max95db, gatregistrerade och besiktade gäller. Men det kommer stå klart och tydligt i inför tråden här på forumet.
Mer info om träffar kommer troligen komma upp kort efter årsmötet.
Är lite olika beroende på träff, såklart.
På träffar med konbana på inhägnat område t.ex Moholm har vi inte haft nåt direkt krav på besiktigade bilar.
Men det skadar verkligen inte om bilen är bes om man säger så.
Man får ju försöka använda sitt sunda förnuft, för kommer man dit med en bil med en massa fel så är det inte säkert att vi som är ansvariga godkänner bilen fast den är bes.
Sen nu i år kommer vi ha Konbana träffar där max95db, gatregistrerade och besiktade gäller. Men det kommer stå klart och tydligt i inför tråden här på forumet.
Mer info om träffar kommer troligen komma upp kort efter årsmötet.
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
-
- Postar så det viner...
Max 95dB har vi som krav på rejsbilarna också, så det är inget problem. Bilen körs ju som sagt var i Alfa Romeo klubbens tävlingsserie och är ju fullt fungerande.
Moholm hade varit trevligt att köra på, är ju inte så långt dit heller. Men om det suger för mycket i tarmen får jag väl ta och fixa till en regbesiktning så jag kan vara med och köra
Moholm hade varit trevligt att köra på, är ju inte så långt dit heller. Men om det suger för mycket i tarmen får jag väl ta och fixa till en regbesiktning så jag kan vara med och köra
Gustav
Alfa Romeo 166 3,2 V6
Alfa Romeo 166 3,2 V6