Tidaholman VS Yamaha R6
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Postar så det viner...
- Kontakt:
De som inte vet var Tidaholman går, bör ta reda på detta. Och ägna tid till att lära känna linjerna i de otaliga kurvor som slingrar sig igenom det vackra svenska landskapet. Sträckan som går genom Hökensås området. Är en av Sveriges bästa 70km/h vägar. Själv har jag kört en del av sträckan 1,7mil på 7min 45 sek 131km/h meddel.
Ljudet finns på Race skiva "Pure Racing by R6"
Ljudet finns på Race skiva "Pure Racing by R6"
Var det den vägen som ni hade med på eran DVD-film eller? Den ni hade på kinnekulle alltså.
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
MINA BILDER
Var det den vägen som ni hade med på eran DVD-film eller? Den ni hade på kinnekulle alltså.
MINA BILDER
MINA BILDER
-
- Legend!
- Kontakt:
Jasså.
Vad lyckades du med då då?
Inga allvarliga skador hoppas jag...
(men som min signaut säger så....=)
/Josef
Vad lyckades du med då då?
Inga allvarliga skador hoppas jag...
(men som min signaut säger så....=)
/Josef
MINA BILDER
MINA BILDER
-
- Legend!
- Kontakt:
En annan bor ju vid tidaholmaren och alldeles i anslutning till det berömda strippen "gölarakan". Roliga avsnitt av sveriges vägnät men farliga. En sen natt förra året skulle jag köra hem ett par polare till bonnahålan Mullsjö. Ligger i vanligt marchtempo (170) på den omtalade rakan med viltstängsel. Där, helt plötsligt ligger den i hela sin prakt, en död grävling. Mitt på vägen! Alla som har kännt på ett sånt svartvitt moster inser att den kör man till varje pris inte på. Särskilt om man inte har ens egna bil. Alltså väj! Sladda, sladda samt sladda. Det blev fina spår på vägen och hög puls på Daniel. Men jag körde inte på grävlingen och var knappt i diket. Vad vill jag säga med detta? Det vet inte jag, kanske att grävlingar är onda. Särskilt de döda...
-
- Postar så det viner...
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
200 på 50 väg plus en polare lika fort efter på sin hoj. Då svängde det plötsligt utan förvarning. Slutade med några brutna ben diverse ledbandsfäste och två motorcyklar så gott som skrot. Gör ont bara jag tänker på det. Ajajaj...
Spela gärna i lite filmer åt klubben som vi kan köra på träffarna, men ta det lugnt så det inte händer nåt dumt.
Spela gärna i lite filmer åt klubben som vi kan köra på träffarna, men ta det lugnt så det inte händer nåt dumt.
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Postar så det viner...
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Postar så det viner...
- Kontakt:
Nu tycker jag att du drar upp små saker. så som körkorts indragningar, böter, Kokande SAAB 99. Dessa dåtida fartunder står till sig i vintermörkret för att sedan få glänsa på fina sommardagar, och Attitude träffar, då JAG vet att allt för många skulle böna och be för att få åka med på lilla R6:an.
Jag kan nästan höra hur V4 "Gaston" morrar i ladan där han står...
Jag kan nästan höra hur V4 "Gaston" morrar i ladan där han står...
Ja det var ju skönt att det inte var så jätte allvarligt då. Hur gick det med försäkring o sånt då? Gäller det om man kör så lr? Det kanske inte var samma version till dom som vi fick höra???
Men jag måste ju säga att det inte finns mycket som går upp mot åka fort på en liten krokig väg med mc. Nu är det ju bara den lilla haken att jag inte har varken mc eller kortet...men kul är det...
Men det är ju ganska kul o liga upp mot 200 i en bil oxå ...

Men jag måste ju säga att det inte finns mycket som går upp mot åka fort på en liten krokig väg med mc. Nu är det ju bara den lilla haken att jag inte har varken mc eller kortet...men kul är det...
Men det är ju ganska kul o liga upp mot 200 i en bil oxå ...
MINA BILDER
MINA BILDER
-
- Legend!
- Kontakt:
All form av kul film är välkommet. Skicka gärna oklipta versioner så klipper jag ihop det bästa och lägger på vcd.
Maila mig när ni har spelat in så får du adressen.
ang.försäkring. R6:an va bara 2 veckor gammal så jag fick pengar till en ny. Men jag hade ingen lust att köpa en ny när jag var halft invalid. Köpte Lotus istället.
Maila mig när ni har spelat in så får du adressen.
ang.försäkring. R6:an va bara 2 veckor gammal så jag fick pengar till en ny. Men jag hade ingen lust att köpa en ny när jag var halft invalid. Köpte Lotus istället.
-
- Postar så det viner...
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
o hur ofta kan du köra i 310 i Sverige???
Nävars det är klart att det är fränt md bil också. Det finns ju både för o nackdelar med båda sakerna. Men jag skulle nog välja en bil om jag fick...kanske
Nävars det är klart att det är fränt md bil också. Det finns ju både för o nackdelar med båda sakerna. Men jag skulle nog välja en bil om jag fick...kanske
MINA BILDER
MINA BILDER