--==> BLACKRACE <==--
16/6 (söndag) kl 10:00 vid Arken
Då var det dags igen för en omgång laglig streetrace på Arken
brevid Oljevägen, vi hoppas på en solig dag med mycket
gummirök i luften o snabba bilar.
Som vanligt är det 150:- för att få köra hela dan (fram till 16:00), och
kraven är enkla, hjälm handskar och en gatlegal bil.
För frågor och mer info kolla in http://www.racecommunity.org/wrk/forum.asp?forum_id=6
-=> Blackrace 16/6 Göteborg <=-
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Kontakt:
Varför kallar Göteborgarna (som för övrigt ofta är trevliga prickar) sina tävlinga för det mycket fjantiga och svengelska "blackrace" ? Varför inte använda svartrace (också svengelska fast inte lika fånigt).
frågan är också om det är ett svartrace när det är lagligt...![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
frågan är också om det är ett svartrace när det är lagligt...
![:)](./images/smilies/icon_smile.gif)
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
såvitt jag har hört så har det inte varit några igentliga illegala körnignar i göteborg efter vi drog igång blackrace .. så polisen tycker ju det e toppen
sen att namnet blev som det blev vet jag inte riktigt .. men det e iaf ett namn ..
vi har 16/6 o 7/7 kvar o köra, sen skall myndigheterna snacka igenom framtiden för oss .. o förhoppningsvis så kanske vi får en egen bana då, kanske ett nytt namn oxo...
sen att namnet blev som det blev vet jag inte riktigt .. men det e iaf ett namn ..
vi har 16/6 o 7/7 kvar o köra, sen skall myndigheterna snacka igenom framtiden för oss .. o förhoppningsvis så kanske vi får en egen bana då, kanske ett nytt namn oxo...
Jag var med o körde på gammla flyg fälltet i GBG innan Torslanda kommun bestämmde sig för att fylla hela rakan med jord.
Det somm va det fina med denna raka va att bubliken knde så på en typ 5 m hög vall som gick utme hela banan. Skyddad från bilarna.
Efter detta så det att alla åkte till Arken o en industri raka där publiken nästan fink dra i magen för backspeglarna som passerade.
Nu är det på denna raka som det s.k.a Blackracet går, men nu så är det avspärrat så att publiken står på säkert avstånd (på en angränsande lastbils parkering)
O personligen tycker jag att det är roligare nu när det är det sker under ordnade förhållande där man inte behöver vara orolig för att köra på nån o man inte behöver vänta på att bängen ska komma o blåsa av allt.
Och det bästa är ju att man får tidkort så man verkligen vet vad kärran går för...
För mig är detta värt 150:-
/MVH dAniEL
Det somm va det fina med denna raka va att bubliken knde så på en typ 5 m hög vall som gick utme hela banan. Skyddad från bilarna.
Efter detta så det att alla åkte till Arken o en industri raka där publiken nästan fink dra i magen för backspeglarna som passerade.
Nu är det på denna raka som det s.k.a Blackracet går, men nu så är det avspärrat så att publiken står på säkert avstånd (på en angränsande lastbils parkering)
O personligen tycker jag att det är roligare nu när det är det sker under ordnade förhållande där man inte behöver vara orolig för att köra på nån o man inte behöver vänta på att bängen ska komma o blåsa av allt.
Och det bästa är ju att man får tidkort så man verkligen vet vad kärran går för...
För mig är detta värt 150:-
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)