Olika kvalité? Tittar på nya sänkfjädrar och nya fälgar.
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Dunderpostare!
Olika kvalité? Tittar på nya sänkfjädrar och nya fälgar.
Jag är lite sugen på att slå till på nya fälgar redan denna säsongen. Det finns ju en del siter.En del dyra och en del billiga. Vad har ni för tips?
Rent konkreta tips är också välkomna. Jag har tänkt mig 18" med bultmönster 5/114,3.
Rent konkreta tips är också välkomna. Jag har tänkt mig 18" med bultmönster 5/114,3.
Senast redigerad av 1 David Alesand, redigerad totalt 11 gånger.
-692-
http://www.nassjodack.se är billiga
Har dock inte handlat där själv så jag kan inte uttala mig om hur bra de är.
Har dock inte handlat där själv så jag kan inte uttala mig om hur bra de är.
Andreas Ekslätt
www.infosite.se
Har inte handlat av dem men bra priser ha de
Har inte handlat av dem men bra priser ha de
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Dunderpostare!
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Dunderpostare!
-
- Dunderpostare!
Jag kollar på fälgar o sänksats och har lite funderingar. Om vi börjar med sänkfjädrar så finns ju H&R som väl får anses som hög kvalité? Dessa verkar kosta 2300kr. För 600kr mindre så kan man få ett set från G&M. Jag har googlat G&M utan att bli så mycket klokare. Nu ska jag ju inte köra på ringen med den här bilen (tror jag
), utan det är mest för utseende. Är det nån som känner till G&M eller känner sig kunnig på området?
Vad det gäller fälgar så har jag spanat in en modell från Abbozzo som går på drygt 12900kr i ord. pris (men där jag får med europeiska däck för 13500).

Mae tipsade om infosite.se där jag hittade en snarlik fälg för 5800kr.

Visst ser dom lika ut!? Kan det vara samma? Det jag är rädd för är att om man köper en billig fälg så får man lacksläpp och i värsta fall att dom slår sig, blir skeva. Synpunkter?

Vad det gäller fälgar så har jag spanat in en modell från Abbozzo som går på drygt 12900kr i ord. pris (men där jag får med europeiska däck för 13500).

Mae tipsade om infosite.se där jag hittade en snarlik fälg för 5800kr.

Visst ser dom lika ut!? Kan det vara samma? Det jag är rädd för är att om man köper en billig fälg så får man lacksläpp och i värsta fall att dom slår sig, blir skeva. Synpunkter?
-692-
Re: Olika kvalité? Tittar på nya sänkfjädrar och nya fälgar.
Vad är det till för bil?David Alesand skrev:Jag är lite sugen på att slå till på nya fälgar redan denna säsongen. Det finns ju en del siter.En del dyra och en del billiga. Vad har ni för tips?
Själv ska jag snart ta hem 18" fälgar med det bultmönstret från england. Blir förmodligen fälgar av märket Rota. Kan kanske även blir fälgar av märket ultralite. Hade det på min förra s14a och va mycket nöjd med dom fälgarna. Sådana fälgar har du hemma för ca 8-9k + däck.
Hade dessa på förra bilen.

-
- Dunderpostare!
Pja, det är ingen s14a direkt.Fibban skrev: Vad är det till för bil?

Vilken sajt handlar du på då?
-692-
Dom här är bra... har mycke fälgar...David Alesand skrev:Pja, det är ingen s14a direkt.Fibban skrev: Vad är det till för bil?Det är en Hyundai i30.
Vilken sajt handlar du på då?
http://www.rarerims.co.uk/
-
- Dunderpostare!