Var å spelade innebandy i Jönkping ikväll och när jag kom ut och slängde igen dörren så hör jag att det skramlar till där bak... Då ligger hela bakrutan inne i bilen..! Bilen stod 100 meter från polishuset tillsammans med säkert tjugo andra bilar, men det var väl nån som var så avundsjuk på omegan så att han inte kunda låta bli...
Verkar som att idioter dras till mina fordon...
Det är ingen som har en bakruta till en omega -92:a liggandes?
man undrar ju helt klart var folk ha i sina skallar....det här är så himmla lågt dom här små sakerna som att krossa, repa osv....varför!!! varifrån får dom sina ideer??
David Alesand skrev:Konstigt, varför?
Jag menar varför spelar du innebandy?
Jag faller för grupptrycket... Men vi har faktiskt en personlig favoritaffisch i klubben där det står "Innebandy är för fjollor" med bilbilder som bakgrund! Den är fin den.
Jag hade en klasskompis i miten på 90-talet som hade en Omega.
En decembermorgon när han skulle åka till skolan startade han bilen, slängde igen dörren för att skrapa rutorna varvid bakrutan helt enkelt sade POFF och ramlade ner i baksätet.
Precis! Rutan kan ha exploderat.
Har en kompis som hade en Omega från -92. En dag när var ute och körde så bara exploderade bakrutan.
Han sa att det hördes som någon sköt efter honom och när han vände sig om så låg rutan på gatan.
Jag tror oxå att den sprängdes av spänningar. iaf är det skönast att tro att "skit händer".
Igår morse så åkte jag iväg med min audi, som har haft ett stenkott sedan i våras/somras.
Så efter första frostnatten; skrapa rutan, värma rutan, imma, spola bort den "nya" frosten som kommer, men när rutan var helt ren av fläkt/värme så hade stenskottet vandrat iväg över hela rutan..
kardanaxel skrev:Hmm... Kan detta vara ett vanligt opelfel då...? Jag ska inte säga säkert att den var krossad men det kändes mest sannolikt just då i alla fall.
Första firman ville ha 4300 för att byta Bara att ringa vidare...
Borde bli bra mycket billigare att handla en ruta på någon skrot och häva dit själv... Eller hur svårt är det att byta ruta?
kardanaxel skrev:Hmm... Kan detta vara ett vanligt opelfel då...? Jag ska inte säga säkert att den var krossad men det kändes mest sannolikt just då i alla fall.
Första firman ville ha 4300 för att byta Bara att ringa vidare...