Kyrk klockorna ekade över stadens ljusglans. Baldrottningarna rullade in på stora hotellet i en stridström. Men ett underbart mullrande fick åskådarna att vrida på sig, utanför stod det två stycken R6:or och en yamaha Diversion. varmkörda och blanka baksulor. Ett litet gäng ur ATTIOTUDEMOTORCLUB.COM hade samanstrålats för att göra vägarna osäkra!!!! Men ett skrik läm,nade vi Jönköping oss bakom och och attakerade hårt genom första kurava på Ådalsvägen. För att sedan sträcka ut inan Lekeryd. Där vi svängde av mot Linderås. Vi plockade där upp ytterligare en raceputte med en CBR 600. Vi rullade lungt genom det vackra landskapet till Vireda där man tar vänster mot Gränna. Vi möte ett flertal motorcyklar som funnit denna väg. dock såg vi de flesta i bakspegeln. Väl frame i Gränna brummade vi ner till Hamnen där obligatorisk glass svalkade våra innandömmen. Och visst där stod redan en R6. Något måste ju sägas med detta . R6 "En entusiasthoj för den kräsne sportföraren" Sedan tog vi E4 till Jönköpng där flög vi fram växelvis. hur underbart är det inte att åka i 180 och sedan smäller det bara till när nästa R6 far förbi en meter i sidled i 240. BANG!!! vilket ljud ..
väl frame i jkpg avslutades turen på Café Claras. KÖP HOj och häng med !!!
/Raceputten
MC tur!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Postar så det viner...
- Kontakt:
MC tur!
Er dröm är min vardag !!
Ägare till Yamaha R6 -99,SAAB V4 -72,SAAB 99 -69, Fiat 127 -77
Ägare till Yamaha R6 -99,SAAB V4 -72,SAAB 99 -69, Fiat 127 -77
-
- Postar så det viner...
Jag vet att han körde i 240 eftersom det var jag som körde om! Nu pratar jag mätarfart förstås...
Vare sig man får köra så fort eller inte så är det i vilket fall som helst kul och som sagt så låter det underbart när någon blåser om...
Vare sig man får köra så fort eller inte så är det i vilket fall som helst kul och som sagt så låter det underbart när någon blåser om...
"Speed is not an option, it´s just a matter of when and where..."