Veteranbilsfolket i klubben

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

miniemil
Deluxpostare!

Veteranbilsfolket i klubben

Inlägg av miniemil »

Jo eftersom klubben har ett veteranutskott tänkte jag bara kolla lite hur många som ägnar sig åt veteranbilar. Vi har kommit fram till att bilar med årsmodell fram till och med 70:talet får va med. Gränsen kommer väl flyttas med åren, 80:talsbilar känns lite väl nya... Nu är det ju så att man blir absolut inte utslängd från träffar om man kommer i en nyare bil, intresset är dock det centrala. Ge gärna förslag på aktiviteter med.

Jag åker ju (som kanske de flesta vet) hundkoja från -71.
M.V.H Emil
Emil Tubbin
Sigge
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Sigge »

Jag har en Volvo142 69 som är helt orginal.....den ska bli som ny!!
När det blir fel på ett fordon går det ofta att härleda till trakterna mellan ratten och ryggstödet !
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Åhh...En kompis? Jag har en 142-72 som ska bli fin oxå..
Marcus Marklund

www.millway.se
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Jag är också intresserad av lite äldre bilar. Har ingen nu men...

Förslag: en träff där någon berättar om sin renovering av en bil. Typ som ett reportage i Bilsport Classic men live.
Martin Tornell
Deluxpostare!

Inlägg av Martin Tornell »

När commodoren är klar är jag rackarns sugen på crusing. Händer ganska ofta uppåt i landet... Men just nu vet jag ingen.
[martin tornell] styrelseledamot
Sigge
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Sigge »

CommodoreMartin skrev:När commodoren är klar är jag rackarns sugen på crusing. Händer ganska ofta uppåt i landet... Men just nu vet jag ingen.
Känner till ett par tre stycken i Hälsingland....kommer från Hudiksvall.
Så vill du åka på Crusing fiska upp mig i Uppsala så fixar jag boende!

/Sigge
När det blir fel på ett fordon går det ofta att härleda till trakterna mellan ratten och ryggstödet !
Söderblom
Megapostare!

Inlägg av Söderblom »

Jag har en Alfa Romeo 2000 GTV från 1975 som jag hoppas kunna besiktiga inom en snar framtid eftersom den stått stilla i ca 20 år.

/David
Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Andreas K »

2KGTV skrev:Jag har en Alfa Romeo 2000 GTV från 1975 som jag hoppas kunna besiktiga inom en snar framtid eftersom den stått stilla i ca 20 år.

/David
är det en sådan där två dörrars? Som en gt junior fast större?
Dom är en av det vackraste bilarna någonsin. Mycket harmonisk form :-)
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Hmm jag tror vi få ha en Volvo 142 Veteran klubb här snart.
Jag har en Volvo 142-70 Orginal som ska bli fin...... Jag har till och med orginalradio :D :D
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Va kul! Jag är helt klart på! Min har det inte ens varit radio i! 3 ägare och totalt osvetsad...Och rostfri i golvet... :D
Marcus Marklund

www.millway.se
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

2KGTV skrev:Jag har en Alfa Romeo 2000 GTV från 1975 som jag hoppas kunna besiktiga inom en snar framtid eftersom den stått stilla i ca 20 år.

/David
Jag blir alldeles varm i kroppen bär jag tänker på de bilarna!
En av världens vackraste bilar. Kanske inte så bra, men vacker!!!
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Sigge
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Sigge »

Maccan140 skrev:Va kul! Jag är helt klart på! Min har det inte ens varit radio i! 3 ägare och totalt osvetsad...Och rostfri i golvet... :D
Jag är Andra ägaren på bilen, har alla papper på bilen till och med saluskylten från 1969. Min har det inte heller suttit radio i och bilen är totalt orörd. tyvärr väldigt oxiderad lack (röd) annars nybesiktad fick tyvärr en 2:a för att handbromsen hängde sig (använder den aldrig eftersom det är automatlåda på bilen) men det krävdes 4 rejäla ryck så funkade allt som det skulle.
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

jag sitter ju på en kojja från 74........
Sturesson
Medlemsansvarig

Inlägg av Sturesson »

Jag har en klassisk bagge 1500:a från -68. Med instuktionshandbok och ett takräcke som inte går av för hackor. Vill få den orginal, men jag undrar vart tiden tagit vägen..... :(
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Sigge skrev:
Maccan140 skrev:Va kul! Jag är helt klart på! Min har det inte ens varit radio i! 3 ägare och totalt osvetsad...Och rostfri i golvet... :D
Jag är Andra ägaren på bilen, har alla papper på bilen till och med saluskylten från 1969. Min har det inte heller suttit radio i och bilen är totalt orörd. tyvärr väldigt oxiderad lack (röd) annars nybesiktad fick tyvärr en 2:a för att handbromsen hängde sig (använder den aldrig eftersom det är automatlåda på bilen) men det krävdes 4 rejäla ryck så funkade allt som det skulle.
Men sedan har någon dragit bort "träpanelen" och polerat upp aluminiumet istället, satt in en bur och tagit bort baksätet, toksänkt den och satt på vita bakljus på den.... Förstår inte vem :roll:
Marcus Marklund

www.millway.se
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

jag tycker det är bättre att du skrotar bilen mackan istället för att förstöra den på det viset. :wink:
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

O nej! :o Den ska kunnas göras original igen. Inga stora ombyggnationer...Den ska omlackas i original kulör, och framvagn och bakaxel ska blästras och lackas...Eller kromas :D
Marcus Marklund

www.millway.se
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Maccan140 skrev:O nej! :o Den ska kunnas göras original igen. Inga stora ombyggnationer...Den ska omlackas i original kulör, och framvagn och bakaxel ska blästras och lackas...Eller kromas :D

Din marodör förstöra en underbar klasiker sådär :evil: ..Jag utesluter dig ur vår veteran140 klubb :x :x :lol:
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Jaha.....ehhhh :lol: Jag menar ju inget illa :cry:
Marcus Marklund

www.millway.se
Söderblom
Megapostare!

Inlägg av Söderblom »

[/quote]
är det en sådan där två dörrars? Som en gt junior fast större?
Dom är en av det vackraste bilarna någonsin. Mycket harmonisk form :-)[/quote]

Det är en två dörrars, lite karossdetaljer som skiljer från junior men i huvudsak motorn är större.

Här är en bild innan jag skruvat på lysen och kofångare som jag tog för två veckor sedan.
http://hem.passagen.se/soderblom.online/Alfa.jpg

/David
Skriv svar