En kul historia!

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Youngström
Postar så det viner...

En kul historia!

Inlägg av Youngström »

Min far träffade härom dagen " Buddha" (Han som hade LC- Racing i Stan, VMO) Han berättade att han hade vari uppe i Stockholm och hämtat en Motorcykel med 300Hk. :o ( Min Far visste tyvärr inte vilken märke det var på hojen man det måste bara ha varit en Suzuki för detär ju det ända som går att åka på)
När han kom hem så åkte han och en kompis till honom en runda med hojen utanför Forsheda . Buddhas kompis körde i en bil och höll ca 150kmh och Buddha låg brevid med motorcykeln och kompisen började och gasa med bilen,
Buddha var ju inte sen med att hänga på så han gav fullt, han körde ifrån sin kompis rätt fort och lämnade ett ca 50 meter långt svart sträck i asfalten efter sig.
Där snackar man Power.
Han berättade oxå att ha körde ifrån en BMW M3:a i Stockholm men det orkar jag inte att brerätta nu.
Ha det :D
Bild
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Re: En kul historia!

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Youngström skrev:Min far träffade härom dagen " Buddha" (Han som hade LC- Racing i Stan, VMO) Han berättade att han hade vari uppe i Stockholm och hämtat en Motorcykel med 300Hk. :o ( Min Far visste tyvärr inte vilken märke det var på hojen man det måste bara ha varit en Suzuki för detär ju det ända som går att åka på)
När han kom hem så åkte han och en kompis till honom en runda med hojen utanför Forsheda . Buddhas kompis körde i en bil och höll ca 150kmh och Buddha låg brevid med motorcykeln och kompisen började och gasa med bilen,
Buddha var ju inte sen med att hänga på så han gav fullt, han körde ifrån sin kompis rätt fort och lämnade ett ca 50 meter långt svart sträck i asfalten efter sig.
Där snackar man Power.
Han berättade oxå att ha körde ifrån en BMW M3:a i Stockholm men det orkar jag inte att brerätta nu.
Ha det :D
Nej nej lilla fredrik det va ingen suzuki. De va en Yamaha R1 turbo. :D
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Är inte 300 häster i en motorcykel ganska överdrivet? Jag menar, det borde ju räcka med en 100-150 för att få all fart man vill ha... Går det verkligen att få ner all kraft i backen?
Sigge
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Sigge »

Man kan aldrig få nog med HK i en hoj! och det måste varit en Honda!
Och får man inte ner alla i backen då blir ju det hela genast mycket roligare
När det blir fel på ett fordon går det ofta att härleda till trakterna mellan ratten och ryggstödet !
Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Andreas K »

det är grymt, 300hk i en mc. Det lär ju flytta på sig. Men den är "nog" svårtkörd, jag vågar knappt köra en sådan.
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

AndersT skrev:Är inte 300 häster i en motorcykel ganska överdrivet? Jag menar, det borde ju räcka med en 100-150 för att få all fart man vill ha... Går det verkligen att få ner all kraft i backen?
Förmodligen inte eftersom den ritade gummi i över 150 knyck. Om det är sant så är det respekt!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Karlsson skrev:Om det är sant så är det respekt!
Ja, verkligen. Jag antar att det är oerhört svårkört också...
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

De flesta turbo motorer är väl ganska beskedliga.....
Tills man börjar gasa, visst skulle det va mäktigt med 300hk i hojen men jag antar att användnings området för alla 300 skulle bli tämligen begränsat.
själv funderar jag på att byta ner mig i effekt, till en supermotard eller som jag såg i en annons nyss, en race klar aprilia rs250!!! oh... racetarmen gör uppror
Ducce Johan
Postar så det viner...

Inlägg av Ducce Johan »

Men bröder och systrar här på forumet har ni inte förstått att det bara är Ducati som är kördugliga. Honda, Kawa, Yamaha, Suzuki, mm det är ju bara bilar på två hjul. En riktig motorcykel har max två cylindrar,(fast när ducati släpper sin nya V4 så får en motorcykel ha fyra cylindrar. Men bara om de sitter i ett V, eller L är det förresten.
Men det är klart att en XR, XT, DR elelr något liknande är väl kanske godkänt.
Jag har ju bara ca 90 hästar i min, men ca 140 vore inte fel. Men jag tror inte man skulle ha så stor användning av 300. Jag är rädd för att det förstör mer än vad det blir positivt. En Ducati 998R på 140 häst räcker till, och fungerar även ypperligt på bana.
Många turbo hojar blir mest gasa rakt fram hojar, men det är klart att en R1 kanske har lite potential till att även kunna svänga på en bana.
Bild
Sigge
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Sigge »

Hmm vet inte om jag kan hålla med.....trivs mycket bra med radfyran i min Fireblade...men Duccarna är fina cyklar såg en blå 955 som var ruskigt läcker, är impad av deras "enkelsving" att de lyckas få ett stabilt chassi med den.
När det blir fel på ett fordon går det ofta att härleda till trakterna mellan ratten och ryggstödet !
Josef
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Josef »

AndersT skrev:
Karlsson skrev:Om det är sant så är det respekt!
Ja, verkligen. Jag antar att det är oerhört svårkört också...
ungefär så hår svårkötr blir det. Ser ut o vara lite otäckt när det "sticker"... 8)
http://playground.candid.dk/motorcycle/ ... turbo.mpeg
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
Grusbusen
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Grusbusen »

Håller med Johan att fler cylindrar än två är för mycket, annars slutar det med att man åker runt på en radfyra och då kan man lika gärna köpa bil.
Iaf om du frågar mig.
Fd DR 650R SM *Nu med KTM DukeII* (Filip Haraldsson)
Sigge
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Sigge »

Hmm då borde jag kunna skaffa husvagn till min fireblade! :D
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Jag trodde att man skulle främja utveckligen, inte gå bakåt. V-twin hör ju gamla tiders hojjar till. Det ha man ju bara på hojjarna nuförtiden för att var och varannan gubbe som fyllt 50 ska tro att de är 20 år och lever på 50-60-talet igen.
:lol: :lol:
Och naturligtvis, det är ju en Kawa ZX6-R orginal det handlar om, finns inga andra alternativ liksom. :wink:
Skriv svar