En styck Omega 2,6i CD -91. Rak 6a, 150 hk 220 Nm. Drar ca 1 l/mil blandad körning. Drygt 23 000 mil på mätaren, svensksåld. Köpte den i Kalmar, priset var det rätta så jag kunde inte låta bli. Går kanonfint, inga missljud från växellåda eller bakaxel.
Utrustad med elhissar fram, elspeglar, glastaklucka, dimljus, sätesvärme fram/bak, c-lås, larm och ABS. Mysig gråbeige plyschinredning.
Mer bilder kommer!
Den kostade 3000 spänn, är obes och oskattad. Naturligtvis är det en vinterbil utan dess like. Mycket rost i hjulhusen bak, trasigt avgassystem och dåliga bussningar i bakvagnen bla. Fortsättning följer...
Senast redigerad av 1 Karlsson, redigerad totalt 5 gånger.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Listen hänger på en skör tråd kan jag meddela...
Innerskärmen har släppt hela vägen på denna sidan, det lär bli mycket svets.
Vingen funderar jag på att plocka bort, jag stör mig lite på att se den i backspegeln...
Det blir nog byte av framfjädrar också, extremt 80-tals raggarstuk på bilen nu.
Anders Karlsson
Daniel Magnusson skrev:Härligt med fin vinterbil Karlsson!
gzon skrev:Härligt med nya projekt. Då får den slåss lite i garaget med mitt gula "lik" de närmaste veckorna misstänker jag.
Postbilen!!!
Sorry for OT men det kom faktiskt en kille på 3-4 år igår med sin farfar o gick utanför, han såg färgen o sa direkt, Postbil! Jag garvade lätt innombords.
gzon skrev:Sorry for OT men det kom faktiskt en kille på 3-4 år igår med sin farfar o gick utanför, han såg färgen o sa direkt, Postbil! Jag garvade lätt innombords.
Den har tyvärr ingen dragkrok.
Funderar faktiskt på att investera i en bättre beg. krok och regga om den.
Det ska ju vara en bruksbil, och såna ska ha krok enligt min mening.
Och angående dragkraften Tappen... 220 Nm räcker gott och väl för såna som dig och mig!
Anders Karlsson
Karlsson skrev:Den har tyvärr ingen dragkrok.
Funderar faktiskt på att investera i en bättre beg. krok och regga om den.
Det ska ju vara en bruksbil, och såna ska ha krok enligt min mening.
Och angående dragkraften Tappen... 220 Nm räcker gott och väl för såna som dig och mig!
Om du kommer på rallyträffen i Vara så kan du få plocka bort kroken på min Omega om du vill..