Nya Skoda RS
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Nya Skoda RS
svängde förbi skodahandlaren o provade en rs med den nya prisade 200hk motorn........har man en vanlig familje bil på 130hk blir man nog imponerad.....visst e de mycke hk o utrymme för pengarna men...... motorn låter tråkit, det bullrar en del i kupen, koppling/känlan i vxlspak inget vidare......+ drivning i fel ände....så jag åker nöjt vidare i min gamla bmw..........!
toyota ko-rolla-86
Bmw 328i T-97
Bmw 328i T-97
Jag hade gärna köpt den nya RS:n.
Det där med tråkigt motorljud kan jag hålla med om.
Motorljudet i min tycker jag låter tråkigt. Skulle gärna ha lite dovare ljud.
Dock tycker jag att Skoda Octavia RS är den absolut bästa kompromissen.
Går billigt, snabb, billig att serva, billiga reservdelar, bra väghållning och hyffsat billig i försäkring.
Det som jag kan tycka är lite negativit på min bil, som är av den 1:a generationen RS, är att den är lite bullrig och att det låter "PLOINK" när man stänger dörrarna.
Annars är jag väldigt nöjd.
Det där med tråkigt motorljud kan jag hålla med om.
Motorljudet i min tycker jag låter tråkigt. Skulle gärna ha lite dovare ljud.
Dock tycker jag att Skoda Octavia RS är den absolut bästa kompromissen.
Går billigt, snabb, billig att serva, billiga reservdelar, bra väghållning och hyffsat billig i försäkring.
Det som jag kan tycka är lite negativit på min bil, som är av den 1:a generationen RS, är att den är lite bullrig och att det låter "PLOINK" när man stänger dörrarna.
Annars är jag väldigt nöjd.
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Att du sålde Omegan då!?!ReD- skrev:med tanke på att skoda är byggd av samma delar som vw/audi så e de ju lite kvalite iaf .
Om ni klagar på hur det låter när ni stänger era dörrar ska ni höra på min ford *Skrammel skrammel klonk donk* ungefär iaf hehe
Här snackar vi lyxbil med rätta klonket i dörrarna!
(den är förresten utlånad till min farbror för tillfället för kopplingen på hans Peugeot 307 -02 rasade för några veckor sedan...)
Andreas Ekslätt
Man får ju oftast dåligt pris om man byter in en bil, men 40 000 är ju ungefär hälften av värdetchris76 skrev:nej...skulle få 40 för min, säljaren var väldigt noga med att påpeka att importbilar stog lägre i pris och var "sämre"
skodan var en demobil 100 mil, större stereo, farth, xenon= 230.000:_
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Äger en Bmw, kör en Volvo
ja,,,,,,antar att han drog av extra för att det var import......han verkade väldigt rädd för det........oftast brukar det va dumt o köra en ny fin bil=- man blir så sugen, ens gamla känns skrot-.....men denna gången var det nästan tvärt om.......nu kan man lägga 190.000 på annat!
toyota ko-rolla-86
Bmw 328i T-97
Bmw 328i T-97
-
- Styrelseledamot