Rånad på bilen, avkastad i farten och Vän nästan överkörd!

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

gzon
Dunderpostare!

Rånad på bilen, avkastad i farten och Vän nästan överkörd!

Inlägg av gzon »

Det är inte sant! Det var vad jag tänkte. Ikväll blev jag rånad på min bil. Jag har haft bilen ute på annons på blocket och haft några kunder som tittat på den. Klockan 15.00 så ringer en invandrare som säger sig vara från örebro och vill komma och titta på bilen. Fördomsfri som jag försöker vara så säger jag att det går bra. Killen ringer sedan vid 20.50 och säger att han är på väg, befinner sig i skövde och kommer om ca 40 minuter. Jag och min kompis hinner iväg och köpa pizza, hem och äta innan han ringer igen. Han var då på väg in i jönköping och åkte väg 26. Han hittade uppenbarligen inte i jönköping utan fick lite guidning till JET ekhagen där vi skulle mötas. Hans polare lämnar enl. han själv av han där och för att åka till McDonalds A6 och äta. Klockan 21.45 så ringer han och är vid JET. Vi åker upp dit och träffar honom. Killen är trevlig och seriös på alla sätt. Han pratar god svenska men bryter lite som om han mest umgås med andra invandrare. Efter lite tittande på bilen så åker vi en sväng och provkör. Stannar och tankar 6 liter bensin på hydro för att lampan lyste. Åker vidare och kommer sedan tillbaka till JET igen. Han lyssnar på motorn, kollar runt efter rost och vi bestämmer oss för att alla 3 åka till mcDonalds och göra upp med handpenning och sedan släppa av honom där hos hans polare.

Killen hoppar in på förarplatsen och jag är på väg in på passagerarplatsen. Då hostar bilen till och killen får motorstopp. Han hade väl växeln i o släppte kopplingen tänkte jag och är på väg in i bilen igen då killen drar igång bilen och Kör iväg med full gas med mig hängandes halvt inne i bilen. Efter ca 50 meter ramlar jag av i ca 40km/h. Skrapar mig på händer, armar och i ansiktet då jag slår i asfalten. Min kompis som står några meter bort springer ut framför bilen men då siktar killen in sig på honom och min kompis får kasta sig åt sidan för att inte bli påkörd. Efter det så ringde vi genast polisen och letade runt i Jönköping efter bilen men ingen lycka.

Min bil som blev stulen är en Svart Mazda 323 GTX -90 4wd turbo med registreringsnummer UAN 598 . Den ser ut som vilken 323 som helst men har superleggerafälgar i 15" och låter mycket och elakt när det gasas med den samt går mycket bra.

Dessa saker kan vara bra att hålla utkik efter och även lätta att identifiera.
4st OZ Superleggera silver 7*15" ET35 med Kuhmo SPT 195/45-15 Fälgarna är i nyskick och däcken har gått ca 200 mil.
1st kullagrad 323 GT-R turbo med grenrör. Dessa växer inte på träd och borde vara riktigt svårsålt utan att det syns.
1st ombyggd Scania intercooler. Se bild på länken. Anslutningarna sitter lite speciellt.

I övrigt så kan jag meddela att jag och de mazdavänner jag känner har koll på i stort sett alla som har motorer/växellådor till dessa bilar som är till salu så om du hör någon som ska sälja motor från gtx/gt-r eller växellåda till gtx/gt-r tipsa mig om det så borde jag snabbt kunna utesluta om det är mina delar.

Killen är efter detta inte bara eftersökt för bilstöld utan även för min misshandel och försöket att köra på min kompis så det är allvarlig. Killen är ca 175-180cm lång, sydeurope/jugoslav och talar flytande men lite brytande svenska. Han hade vid tillfället lite skäggstubb och hade lite rödbränd solbränna. Han påstod sig haft en Calibra turbo med mycket stereo i som blivit stulen och en kompis som har en rejält trimmad S4. Jag vet dock inte om något av detta stämmer men kanske kan det stämma om det hela inte var så planerat.

Jag är oerhört tacksam för alla tips jag får. Jag hoppas att vi kan få fast honom för jag vill verkligen inte att någon annan oskyldig råkar ut för honom. Vi klarade oss lindrigt med rejäla skrapsår och en hemsk upplevelse men vi lever. I värsta fall kunde vi båda dött ikväll. Tips mottages gärna till gzon@home.se eller ring polisen i jönköping. Tack för din hjälp!

För bilder på bilen gå in på http://drive.to/gzon
/Martin Gustavsson
Ando
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Ando »

Varför ska folk ha så svårt att skillja på ditt och mitt :evil:
Lider verkligen med dig.

Jag har en kompis i Örebro, ska be han hålla utkik där uppe!
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Det var det värsta jag hört i hela mitt liv!!!!!!

Hörde om det på nyheterna i morse, och tänkte hoppas det är ingen jag känner.... Hur fräcka är folk egentligen????
Tror han verkligen att han lyckas komma undan? Du har ju ett komplett signalement på honom...

Ska man inte våga sälja bilar nu längre heller? :confused:

Tur att ingen blev allvarligt skadad iallfall. Den enda som var allvarligt skadad var den idioten som tog bilen!
Marcus Marklund

www.millway.se
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Det är jag som är "kompisen". Vilket läskigt slut det blev på en helt vanlig onsdag...

Hoppas vi är många som hjälps åt att leka privatdetektiver nu.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
kardanaxel
Klubbordförande

Inlägg av kardanaxel »

Fy vad tråkigt!! Man blir ju riktigt arg bara av att läsa det. Lider med dig gzon!!
Skönt att ni klarade er hyffsat i alla fall!!

Självklart håller jag utkik här i skövde!
/Axel Byrmo
-------------------------------------------

Har haft ett fordon med 1hk / kg!! :hey:
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

kardanaxel skrev: Självklart håller jag utkik här i skövde!
Vi har en liten teori om att han kanske kunde vara från Skövde. (eller egentligen vilken annan stad i landet som helst). Kolla med alla halvkriminella kontakter du har....
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

:o

Det är ju helt otroligt... :cry:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Alltså det e inte klokt hur en del kan bete sig! Är de så värt att sno en bil så man kan riskera att skada och riskera andras liv! En sak är att sno en bil, även det är otroligt fel! Men då man gör såhär då blir man ju aldeles rålös!

Så skönt att ni klarade er så pass bra som ni gjorde!
Hoppas att killen åker fast och att bilen kommer tillbaka!
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
kardanaxel
Klubbordförande

Inlägg av kardanaxel »

BMW Samuel skrev:
kardanaxel skrev: Självklart håller jag utkik här i skövde!
Vi har en liten teori om att han kanske kunde vara från Skövde. (eller egentligen vilken annan stad i landet som helst). Kolla med alla halvkriminella kontakter du har....
Jag åker visserligen hem idag inför helgen, men jag håller på och sprider ut det till lämpliga klasskompisar...
/Axel Byrmo
-------------------------------------------

Har haft ett fordon med 1hk / kg!! :hey:
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

Helt otroligt ju!!! :confused:
Vilket pucko, tror han att han kommer undan.
Det tråkiga är att han mycketväl kan ha körtsönder eller plockat ner bilen vid det här laget :evil: :evil:
Låter ju som på film för sjutton!

Lyckatill nu med letandet :(
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

det är en olustig känsla att läsa att sånt verkligen händer.
jag tänker inte sälja bilar ensliga platser iaf.
hoppas att det löser sig för dig.

förresten har inte jetmackar övervakningskameror? då kan du ju spåra bilen de kom i?
Senast redigerad av 1 Martin, redigerad totalt 26 gånger.
Martin .. Sköld
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Jag blir vansinnig! :evil: :evil: :evil: :evil:

Sånt där ska inte få förekomma! Jag blir helt galen alltså! *censur*
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Jag la ute en blänkare på OpelSportclubs forum... '

Ju fler ögon desto bättre.
Marcus Marklund

www.millway.se
Mathias F
Turbopostare!

Inlägg av Mathias F »

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag var inne på Zatzy och klickade på tråden. Fick en chock när jag insåg vem som drabbats. Fick läsa det flera gånger innan jag insåg att det var du Martin som råkat ut för detta.
Skönt att ni båda klarade er med livet i behåll.
Hoppas detta löser sig på bästa sätt. Tänker på dig Martin.

/ Mathias Flodin
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

:evil:
Tur att ni klarade er utan allvarligare skador iaf! Det är viktigare än en bil...
Andreas Ekslätt
Sturesson
Medlemsansvarig

Inlägg av Sturesson »

Sjukt. Sinnessjukt!! Fy vad man kan känna ilska och hat när man läser sånt här. Risken är väl att man sliter upp dörren på första bästa svarta 323a och förmodligen gör något riktigt dumt som man får ångra.
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Jag tycker att bröderna i Taize inställning till kvinnan som mördade deras ledare förra veckan är bra:
Förbön för mördare
Broder Roger, som grundade det ekumeniska centret Taizé i Franrike efter andra världskriget, knivhöggs till döds av en kvinna mitt under en kvällsgudstjänst i förra veckan. Kvinnan är gripen och uppges lida av en psykisk sjukdom.

Broder Aloïs ledde en förbön för kvinnan:

- Barmhärtige Gud, vi ber Dig förlåta henne för att hon med en ondskefull handling ändade vår broders liv. Med Kristus på korset säger vi: ”Fader, förlåt henne, för hon visste inte vad hon gjorde”.
http://www.kyrkanstidning.com/

Vi måste lära oss att förlåta och be, även för de som gör oss eller våra vänner illa.
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

Usch usch usch! Sånt här tror man bara händer i filmer och i spel. Invandrarna hjälper en verkligen med fördomar, tyvärr.

Men som Anders säge, vi måste förlåta och be (och hålla utkik).
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Helt otroligt vilka fräcka människor det finns, tur att ni klarade er undan skapligt lindrigt i alla fall.
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
RFC Roger
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av RFC Roger »

Jag ogillar detta intensivt. Jag ska hålla alla ögon och öron öppna samt prata med div bilfolk. I såna här fall ska vi utnyttja nätverket inom vår och andra bilklubbar vi har anknytning till. U.S.C.H.

Skönt att ingen blev allvarligt skadad.

Bön: Jesus, tack för att du står för sanning och rättvisa. Låt det här ordna upp sig på ett bra sätt.

I Romarbrevet 8:28 står det "För dem som älskar Gud samverkar allt till det bästa" (1917)

Kämpa på i den Goda kampen!
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
:jaaaa: Chevrolet V8 thunder!
Skriv svar