AKUT bromsar
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
AKUT bromsar
Jag var ute på sviestad idag och gasade av mig lite, riktigt kul och bilen gick bra. Tills det började skrapa vä fram, jag tror inte det gått så långt att belägget skrapat i slit ytan på skivan utan det skrapar emot rostkanten längst in på skivan.
För att komma till malmby behöver jag nya belägg, vill helst inte köpa mekonomen belägg och jag har just nu inte pengar till några svin dyra belägg.
VAD SKA JAG KÖPA????
För att komma till malmby behöver jag nya belägg, vill helst inte köpa mekonomen belägg och jag har just nu inte pengar till några svin dyra belägg.
VAD SKA JAG KÖPA????
-
- Legend!
Finns säkerligen experter på det området också, varför inte på rejsa.nu (?)Anders Toll skrev:På tal om att köpa bromsskivor:
Hur kör man in nya bromsskivor? Lugn körstil i 50 mil eller något? Eller man kanske inte måste göra det?
Som professionell lekman måste jag väl ändå tillstå det logiska i Ditt resonemang, själv skulle jag inte panikbromsa/köra på bana innan bromsarna fått några mil på nacken

tror de kan slå sig om man bromsar för hårt med dem i början.. iofs.. mina körde jag inte in nåt värst vad ja minns.. o ja bromsar alltid rätt ordentligt... men kanske inte lika mycket o hårt som man skulle göra på en bana.. vänta o se för de måste finnas några här av de riktiga bantokarna som kan svara på de den frågan!Anders Toll skrev:På tal om att köpa bromsskivor:
Hur kör man in nya bromsskivor? Lugn körstil i 50 mil eller något? Eller man kanske inte måste göra det?
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
vet ju inte kvaliteten på bromsskivor, men generellt, stål som blir uppvärmt o snabbt avkylt, kan ju slå sig, så varmkörda bromsar o vattenpölar kanske inte passar så bra ihop..
fundering;
Det kanske inte är bara ekonomiska skäl till att en utegrill oftast har tre ben istället för fyra, församlingens fyrbenta grill, är hur skev somhelst. kanske pga snabb nerkylning.
-tre ben står alltid stadigt på marken.
fundering;
Det kanske inte är bara ekonomiska skäl till att en utegrill oftast har tre ben istället för fyra, församlingens fyrbenta grill, är hur skev somhelst. kanske pga snabb nerkylning.
-tre ben står alltid stadigt på marken.
Martin .. Sköld
Borde ju kunna köra in bromsarna på under en mil om man går in för det.Anders Toll skrev:På tal om att köpa bromsskivor:
Typ bromsa lite lugnt och fint från låg hastighet (kanske 50 km/h) några
gånger, sen öka hastigheten succesivt så borde man härda in skivorna rätt
lugnt och fint, tycker jag, men vad vet jag :)
Zeb Arvidsson