Nu är man nyhemkommen från en trevlig dag i Ö-vik! JAg och Nicke åkte ner för att titta på fina Nordic trimmade saabar... Självklart va det Robert Uhr:s Saab som blev centrum för uppmärksamheten. Oj va den gick gött... Grävde på de flesta växlarna... Mycket mannlig bil!
Här tror jag Nicke funderar på om han hänger på med sin 900:a..
Och jag blev inte klokare på min bil! Men hur många HK man har det fick man iaf veta! Tack vare de snälla Nordic säljarna som bjöd på en regäl uppmätning med Tech2 utrustningen där de testade allt på min bil!!
Jaa vad säger man?? STÅPÄLS när Robban drog på med sin 9-3 GT... SJUK BIL!!! Men, de ger en inspiration oxå, kanske ska man börja sikta på 300hk i den gamla 900;an. =)
Nicke
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Saab Filip skrev:Nu är man nyhemkommen från en trevlig dag i Ö-vik! JAg och Nicke åkte ner för att titta på fina Nordic trimmade saabar... Självklart va det Robert Uhr:s Saab som blev centrum för uppmärksamheten. Oj va den gick gött... Grävde på de flesta växlarna... Mycket mannlig bil!
Här tror jag Nicke funderar på om han hänger på med sin 900:a..
Och jag blev inte klokare på min bil! Men hur många HK man har det fick man iaf veta! Tack vare de snälla Nordic säljarna som bjöd på en regäl uppmätning med Tech2 utrustningen där de testade allt på min bil!!
Hur många "pollar" har du då?
Senast redigerad av 1 Mae, redigerad totalt 19 gånger.
Sitat från Sasse från Nordic Uhr som körde min bil::
Jag körde och testade Filips bil och det är något som inte stämmer.
Den går för bra.
Laddtrycket låg på ca 0.9, mjukvarunr. mm stämmer.
Boxen begär rätt nm mm.
Det enda som var konstigt var att T-mätaren var nerställd med 49% ??
Bilen gjorde 100-150km/h på 6.2s med två pers och halv tank i på treans växel.
Det är en sek fortare än vad den ska göra.
Jag har kört och klockat ca 20st 9-3 aero´sar och ingen har gjort 100-150km/h på under 7s
Bilen går som vanligt på lägre varv, men den skjuter på bra över 4500rpm.
Mvh Sasse
Det han inte skrv här men som ha sa när jag åkte med den va att den uppgav 244hk... Så frågan är vart 39hk kommer från?? Föra allt verkar ju standard!!
Ska bli kul å se om det blir lite skillnad nu när man får på 3" avgasystem, då den får andas lite bättre!