Köpa delar från USA?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Köpa delar från USA?
Hello everybody!
Jag har kollat på "några" ,(typ 100), sidor på internet angående delar till min Golf gti. Det skiljer ganska mycket i pris om man ska köpa från USA. Jag vet inte riktigt vilka övriga kostnader man ska räkna med. Är det någon som köpt från staterna tidigare och hur har ni gått till väga. Blir det billigare? Jag är ruggit sugen på lite smågodis från http://www.vwturbo.com/ tacksam för tips
Jag har kollat på "några" ,(typ 100), sidor på internet angående delar till min Golf gti. Det skiljer ganska mycket i pris om man ska köpa från USA. Jag vet inte riktigt vilka övriga kostnader man ska räkna med. Är det någon som köpt från staterna tidigare och hur har ni gått till väga. Blir det billigare? Jag är ruggit sugen på lite smågodis från http://www.vwturbo.com/ tacksam för tips
Passatägare!!
Opel kadettägare!!
Opel kadettägare!!
Det sägs kunna funka, för då har du inte betalt nåt för de. Men då måste du nog betala med typ VISA eller liknande vid beställandet.. Så de är ju ett sätt.. sen om de är rätt är en annan sak..Gti Mange skrev:Jag har hört nåt om att man kan be företaget skriva gåva eller "gift", på engelska då förstås annars kommer väl paketet inte in i landet.Ja jag vet inte.
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Visst är det så att tullen ligger på visst många % av varans pris? Sen så åker man ju på frakten så klart! Men nog kan man spara in en å annan krona om man har tur! Hör med Umeå bilstylig & racing om inte han kan ta hem åt dig? Han kanske kan lyckas dra av något på nå sätt eftersom han har företag, ja va vet jag? 

Tull på bildelar ligger oftast på 3.5%, sen moms på 25%, det ska betalas på varans värde + frakt. Det man kan hoppas på är att de kan sänka värdet lite, men överdriver man eller skriver "gift" så är risken stor att man åker dit på fullvärdet. Så det gäller att inte vara för snål.
Thomas Lindgren
Sponsrad av:
J-Spec Imports
OutRun
Nicklas Å
Perra P
Mikael A
Andreas Z
Tommy Hammar
Sponsrad av:
J-Spec Imports
OutRun
Nicklas Å
Perra P
Mikael A
Andreas Z
Tommy Hammar
-
- Normal postare
Allt om avgifter angående import finns att läsa på tullverkets hemsida.
såhär funkar det med bilar ha jag för mig:
( bilens pris + fraktkostnad ) x tullskat någon enstaka procent.
sedan får du betala 25% i moms på hela detta belopp.
brukar dock vara billigare i usa i alla fall med tanke på låg dollarkurs.
mvh Johan
såhär funkar det med bilar ha jag för mig:
( bilens pris + fraktkostnad ) x tullskat någon enstaka procent.
sedan får du betala 25% i moms på hela detta belopp.
brukar dock vara billigare i usa i alla fall med tanke på låg dollarkurs.
mvh Johan