Hur många SAABar i klubben
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
http://www.attitudemotorclub.com/medlemsbilar.shtml
Nu är inte alla bilar i klubben med där, men det ger en liten bild av hela klubben.
Nu är inte alla bilar i klubben med där, men det ger en liten bild av hela klubben.
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Äger en Bmw, kör en Volvo
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
De jag inte kan förstå är VARFÖR vi är utrotningshotade?? Saab är ju SÅÅ bra bilar med SÅÅÅ dåliga växellådor, visst, lådan är ju en del av hjärtat i bilen men komforten är grymt bra i dom, bra motorer oxå!
Tack Mathias, kanske dumt att gräla på ett forum där man bara skriver!
Nu håller vi ihop Saabbröder!!!!
Peace!
Tack Mathias, kanske dumt att gräla på ett forum där man bara skriver!
Nu håller vi ihop Saabbröder!!!!
Peace!

Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Kontakt:
Är de inte så att pappor är sånna som ska ha bilar som går hårdare än sina söner?? Vad jag minns åkte jag ifrån dig i Åmsele...André skrev:När jag kör, så kör jag också SAAB...
Men jag känner mig nog mer som en 'SAAB-pappa' än som en 'SAAB-broder', tvåbarnsfar som jag är

Peace!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Inget går upp mot en hederlig 900STurboNicke skrev:Är de inte så att pappor är sånna som ska ha bilar som går hårdare än sina söner?? Vad jag minns åkte jag ifrån dig i Åmsele...André skrev:När jag kör, så kör jag också SAAB...
Men jag känner mig nog mer som en 'SAAB-pappa' än som en 'SAAB-broder', tvåbarnsfar som jag är![]()
![]()
Peace!

Har aldrig ägt en sådan, men den stod tidigare på listan över "drömbilar"

-
- Deluxpostare!
- Kontakt:
För närvarande har jag bara en småtrist 900S -94, men tidigare har jag ägt tre V4:or, tre 99:or och två klassiska 900:or. Fyra av dem var endast avsedda att användas till bilorientering.Mathias1 skrev:självklart, vi "saabbröder" ska väl hålla ihop. Vi är ett utrotningshotat släkte.
Hur många Saabåkare är vi i klubben??
-
- Legend!
"Förutom när frugan kör, då lider jag."Mae skrev:Förutom när frugan kör, då åker jag.
läste jag först.
Mina barn älskar att åka med mig.André skrev:Men jag känner mig nog mer som en 'SAAB-pappa' än som en 'SAAB-broder', tvåbarnsfar som jag är
"Sväng snabbare pappa!"
"Mamma, när pappa kör så vajar bilen mer."
Jag skulle gärna ha en Saab i stället för min 240. Får nog byta. Min pappa körde Saab under hela tiden jag bodde hemma. Man ska ju bli som sina pappa...

Det är helt ok för mig att bli som pappa. Han har aldrig ägt en Saab. Jag håller mig till "de dyska vännerna".Anders Toll skrev:"Förutom när frugan kör, då lider jag."Mae skrev:Förutom när frugan kör, då åker jag.
läste jag först.
Mina barn älskar att åka med mig.André skrev:Men jag känner mig nog mer som en 'SAAB-pappa' än som en 'SAAB-broder', tvåbarnsfar som jag är
"Sväng snabbare pappa!"
"Mamma, när pappa kör så vajar bilen mer."
Jag skulle gärna ha en Saab i stället för min 240. Får nog byta. Min pappa körde Saab under hela tiden jag bodde hemma. Man ska ju bli som sina pappa...
Passatägare!!
Opel kadettägare!!
Opel kadettägare!!
-
- Legend!
- Kontakt:
ojojoj... om jag blir som min pappa, då blir det inte mycket att åka av... iaf som han är nu... i hans fagra (??????) ungdom vet jag inte hur han var, bara att han brände upp en amazon, köpte en pv som hans bröder och fader grävde ner bakom sommarstugan (ligger nog kvar än...)Anders Toll skrev:Man ska ju bli som sina pappa...
sensmoral: jag ska INTE bli som min pappa...

[Joel Christoffersson]
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
-
- Kontakt:
Vad har du för 9000 då?? Är de nå me stressfläkt?? 2,0? 2,3?Hammer skrev:Jag är saabåkare, än så länge, är på gång att sälja. 9000 åker jag.
Blir väl att uppgradera dit sen, o vad är de för årsmodell??
Vill SÅÅÅ gärna åka 9000 CSE Aero...
Peace!

Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Min far har kört Saab Turbo innan och jag har goda turbokicksminnen sen jag va mindre. Men på sneare år så har han lyckats få för sig att man ska åka V6 och 4wd.Gti Mange skrev: Det är helt ok för mig att bli som pappa. Han har aldrig ägt en Saab. Jag håller mig till "de dyska vännerna".
Själ har man ju nyligen tagit sig in på Saab spåret, får se hur länge man blir kvar! Aero i all ära, men nog saknar jag Audin en del!
-
- Kontakt:
Vänta bara tills du får Maptuna Aeron lite o sänkning o avgassystem, så ska du se att du får grejjen o rör på sä!Saab Filip skrev: Själ har man ju nyligen tagit sig in på Saab spåret, får se hur länge man blir kvar! Aero i all ära, men nog saknar jag Audin en del!
Hejpåre!
Peace!

Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72