målade om en bil....

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

målade om en bil....

Inlägg av BOB »

Vi fick för oss att vi skulle måla om min tvillingbrors super mazda, så vi Rollade hela bilen i grön rostskyddsfärg, förutommotorhuven som blev mattsvart.
Före
Bild
efter
Bild

mer bilder på cermonin finns här
http://attitude.mine.nu/bilder/BOB/mazda/
vi var 4 killar och hade skiit kul...........
(mackan om du skulle vilja ha en fräsch lack på mv6an så kan vi hjälpa till)
Robert Gustafsson
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Ja en ny lack hade inte varit dumt...
Något åt brunt kanske??? :rolleyes:
Marcus Marklund

www.millway.se
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Får man måla om bilar hur som helst? Detta har jag funderat på endel gånger. Färgen stämmer ju inte med bilregistret så och det borde ju krävas en ny registraringsbesikning egentligen? Inte för att jag bryr mig men man undrar ju :roll:
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Ando

Inlägg av Ando »

Har du inga bilder på "neonljuset" på mazdan? :)
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Redbeard
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

Lotus Samuel skrev:Får man måla om bilar hur som helst? Detta har jag funderat på endel gånger. Färgen stämmer ju inte med bilregistret så och det borde ju krävas en ny registraringsbesikning egentligen? Inte för att jag bryr mig men man undrar ju :roll:
Jo man måste registreringsbesikta bilen om man byter färg på den... Men tuff var den. Saknar lite kamouflage-fläckar bara. :) Att rolla bilen är respekt.

Folkvagn Golf TDI -99 :slow2:
Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97 :burnout: :trfflght:
Kona Kahuna -03
BOB
Kontakt:

Inlägg av BOB »

neonljusen körde ihop sig lite men det kommer nog....

om man behöver regbesiktiga bilen så är det nästan lika dyrt som vi köpte bilen för då är det ju billigare att måla om den igen.....
Robert Gustafsson
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Jag har ju hört om dom som bara besiktigat vanligt och där de då noterat att bilen bytt färg och det sen dimper ner ett nytt reg.bevis i brevlådan.
Men om det ska gå rätt till så är det nog nån form av regbesiktning som gäller.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Är det riktigt bra kamoflagefärg så märker de inte ens att bilen är där och då kan du besiktiga vad som helst. :thumbsup:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
danne
Administratör
Kontakt:

Inlägg av danne »

Redbeard skrev:
Lotus Samuel skrev:Får man måla om bilar hur som helst? Detta har jag funderat på endel gånger. Färgen stämmer ju inte med bilregistret så och det borde ju krävas en ny registraringsbesikning egentligen? Inte för att jag bryr mig men man undrar ju :roll:
Jo man måste registreringsbesikta bilen om man byter färg på den... Men tuff var den. Saknar lite kamouflage-fläckar bara. :) Att rolla bilen är respekt.
Stämmer det verkligen? Min förra e21 var äckligt blekgul, men i registreringsbeviset stod det att den var ljusblå, och den var besiktad ett flertal ggr i det skicket.
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Bulan
Megapostare!

Inlägg av Bulan »

Bilen måste reg.besiktas... eftersom man inte reg.beviset stämmer överens med bilen... likaså måste man reg.besikta om man trimmar, eller monterar drag, eller byter växellåda från manuell till automat mm... Så fort något ändras på bilen som finns med i reg.pappren så måste den reg.besiktas....

Så är det. :-?
NORRLAND HE É SOM ELJEST
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

danne skrev:
Redbeard skrev:
Stämmer det verkligen? Min förra e21 var äckligt blekgul, men i registreringsbeviset stod det att den var ljusblå, och den var besiktad ett flertal ggr i det skicket.
Det går nog bra tills dom kommer på det. :)
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Redbeard
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

danne skrev:
Redbeard skrev:
Jag har fått det berättat att man egentligen inte får ändra något på bilen, byta dimension på hjulen, ändra färg, trimma, osv utan att göra reg.besiktning såvida inte tillverkaren har typgodkänt det. Men ju mer jag funderar på det så kan jag inte längre säga att jag är bensäker på vad som gäller vid byte av färg. Fast jag tror att många bilar går igenom besiktning iallafall. Men eftersom det står i reg-beviset vilken färg bilen har så tycker man att någon betydelse borde det ha. Men jag tror nog fortfarande på att ska man dra det till sin spets så är det nog egentligen en reg-besiktning som ska göras. Men jag lägger inte mitt huvud under giljotinen på det.
Men åker ni dit o besiktar den som vanligt så tror jag inte heller att ni får någon anmärkning för färgbytet.

Efterjustering: Jaha, så klart att brorsan (Andyman, för er som inte vet) har hunnit lägga tangentbordet i blöt innan jag har författat mitt utlägg klart.

Yamaha V-Max 500 -98
Kona Kahuna -03
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Färgen på en bil påverkar ju ytterst sällan bilens säkerhet och köregenskaper, så därför bryr sig nog inte besiktningsgubbarna om att gnälla på det.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Jag har inte registreringsbesiktat när jag lackerat om någon bil, när jag har besiktat så har dom inte sagt mer än att jag får ett nytt regbevis med nya färgen på.
Sen kanske man måste regbes om man har typ 1 år kvar till bes när man lackerar om.
Bulan
Megapostare!

Inlägg av Bulan »

Du får va lite snabbare lilla storebror rödskägg. Kanske inte har rätta fingersättningen? :D
NORRLAND HE É SOM ELJEST
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

När jag lackade om min 740, så ändrade bara de på pappret. Sedan var det bara att tuta & köra... De missade att ändra det första gången så jag åkte runt, ett år, i en vit 740 som var blå....
Marcus Marklund

www.millway.se
Zizzan
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zizzan »

BMW Samuel skrev:Jag har ju hört om dom som bara besiktigat vanligt och där de då noterat att bilen bytt färg och det sen dimper ner ett nytt reg.bevis i brevlådan.
Men om det ska gå rätt till så är det nog nån form av regbesiktning som gäller.
Japp det har jag oxå hört. Men själv har jag åkt runt i en blå Sierra i två år nu men den är fortfarande vit på pappret. Jag har ju varit på besiktningen ett antal gånger oxå men ingen har nånsin sagt nåt...
Bild

Cecilia Belfrage
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

jag kan bara hålla med om att besiktningsgubbarna faktiskt bara ändrar färg på papperet när de upptäcker att bilen bytt färg. men de flesta av mina bilar har faktiskt varit flerfärgade

lever man med 70-talets bilar så har man ofta bilar med vinyltak.. =flerfärgad kaross. o då vet de ju inte om bilen ska vara röd/svart eller orange/lila :D det är bra..
Martin .. Sköld
Josef
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Josef »

På tal om omlackade bilar,
Häromveckan när jag fyllde år o kom ut på morgonen efter så hade mina vänner varit där o målat min micra shockROSA. Har bilder på den men jag vet inte hur man lägger in sånt här, kan ju maila bilder till nån som kan kanske? Den är fruktansvärt ful nu. Den var ju inte vacker innan heller men nu är det hemskt kan jag lova. Och eftersom dom målade mitt i natten utan någon som helst belysning så blev det ju som det blev oxå. dom har missat en del.
Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
Redbeard
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

Josef skrev:På tal om omlackade bilar,
Häromveckan när jag fyllde år o kom ut på morgonen efter så hade mina vänner varit där o målat min micra shockROSA. Har bilder på den men jag vet inte hur man lägger in sånt här, kan ju maila bilder till nån som kan kanske? Den är fruktansvärt ful nu. Den var ju inte vacker innan heller men nu är det hemskt kan jag lova. Och eftersom dom målade mitt i natten utan någon som helst belysning så blev det ju som det blev oxå. dom har missat en del.
Haha...
Har en f.d. arbetskompis som blev utsatt för något liknande när han fyllde år. När han kom ut på morgonen så var det rosa elefanter sprejade över hela bilen. Och med hela bilen menar jag även rutorna inklusive framrutan. Denna bil använde han från och till jobbet under en ganska lång period i det skicket.

Yamaha V-Max 500 -98
Kona Kahuna -03
Skriv svar