Va det nån mer än jag som såg F1 igår ??
för första gången på väldigt länge va det spännande tvärs igenom
o allt började med att 5 bra bilar åkte ut
sen så fick ju en viss röd bil punka när det va fyra varv kvar
helt klart ett sevärt Grand Prix
BMW Samuel skrev:Ledde inte Montoya från start till mål?
Vilket var det som var spännande? Jag såg bara starten och lite till och från så jag missade nog det.
Startsmällen var snygg!
Jo Montoya gjorde ett ruggigt bra lopp med långt till näste man...
men efter honom va det ju lite hetare för 2,3 plats
sen så brukar ju den där röda bilen va ganska het på gröten men låg fyra bra länge sen blev det 2a o sist efter punkan hamnade slutligen på 7 tror jag ...
Montoya va klart överlägsen men hade inte det där puckot ralf kört in i Rubens och kimi hade han nog fått jobba lite hårdare för Mclaren gick fint igår.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Lotus Samuel skrev:Montoya va klart överlägsen men hade inte det där puckot ralf kört in i Rubens och kimi hade han nog fått jobba lite hårdare för Mclaren gick fint igår.
Men hallå, nu tycker jag allt du är lite elak mot lilla Ralf.
Det var ju ändå Ruben o Kimi som körde ihop som sen flög in i oskyldiga Ralf så han fick bryta.
Lotus Samuel skrev:Montoya va klart överlägsen men hade inte det där puckot ralf kört in i Rubens och kimi hade han nog fått jobba lite hårdare för Mclaren gick fint igår.
Mclaren gick riktigt fint igår !
o snygga bilar e det oxå ( fast jag vet att utseendet inte är så viktigt )
jo0 visst vare väl raffes fel enligt mig. om jag inte minns fel nu. men när punkan dök upp trodde jag nästan att jag skulle dö. först tragedin med crashen, och nu nästa bil... stackars ferrari... men de fick ju några poäng iaf.
[David Knutsson] Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Men hallå, nu tycker jag allt du är lite elak mot lilla Ralf.
Det var ju ändå Ruben o Kimi som körde ihop som sen flög in i oskyldiga Ralf så han fick bryta.
Det VA ju ralf som körde in i rubens som sedan knuffade till kimi. Det syntes ganska väl och dessutom bedömde FIA att det va ralfs fel så han får starta 10 placeringar längre bak nästa lopp.
Om inte det hade varit självklart att det va ralfs fel så skulle inte FIA dömma honom utan förklara det som "race incident"
arsestar skrev:jo0 visst vare väl raffes fel enligt mig. om jag inte minns fel nu. men när punkan dök upp trodde jag nästan att jag skulle dö. först tragedin med crashen, och nu nästa bil... stackars ferrari... men de fick ju några poäng iaf.
stackars ferrari?!?!??!?! hahahahaha!!!!!!!!! det är bara rätt åt dem!!! Heja Montoya!!!!
Lotus Samuel skrev:
Det VA ju ralf som körde in i rubens som sedan knuffade till kimi. Det syntes ganska väl och dessutom bedömde FIA att det va ralfs fel så han får starta 10 placeringar längre bak nästa lopp.
Om inte det hade varit självklart att det va ralfs fel så skulle inte FIA dömma honom utan förklara det som "race incident"
Kanske blandar ihop bilarna här. Men blev inte Ralf påkörd först efter att Kimi o Rubens krockat? Eller han kanske blev påkörd två gånger.
Ralf stängde ju Ferrarin lite där, så inte Rubens och kimi fick plats. Men han får väl byta spår en gång. Eller vad var felet han gjorde?
Lotus Samuel skrev:
Kanske blandar ihop bilarna här. Men blev inte Ralf påkörd först efter att Kimi o Rubens krockat? Eller han kanske blev påkörd två gånger.
Ralf stängde ju Ferrarin lite där, så inte Rubens och kimi fick plats. Men han får väl byta spår en gång. Eller vad var felet han gjorde?
Nej ralf knuffade till rubens in i kimi så att kimi och rubens smällde ihop rejält och DÅ fick sig även ralf en pärla.
Lotus Samuel skrev:
Nej ralf knuffade till rubens in i kimi så att kimi och rubens smällde ihop rejält och DÅ fick sig även ralf en pärla.
Du gillar inte riktigt när man inte skriver till bmw favör va
Men jag är helt opartiskt och håller inget bilmärke högre än nåt annat. Jag har heller aldrig snackat skit om saab och volvo och vill egentligen ha en ford scorpio. Eller hur va det nu
arsestar skrev:jo0 visst vare väl raffes fel enligt mig. om jag inte minns fel nu. men när punkan dök upp trodde jag nästan att jag skulle dö. först tragedin med crashen, och nu nästa bil... stackars ferrari... men de fick ju några poäng iaf.
stackars ferrari?!?!??!?! hahahahaha!!!!!!!!! det är bara rätt åt dem!!! Heja Montoya!!!!
käft
Du gillar inte riktigt när man inte skriver till bmw favör va :wink:
Njaa... i Formel 1 så bryr jag mej inte så hemskt mycket faktiskt.
Men visst är det kul att det går bra.
Man kan bli glad för att BMW vinner för att de gör så enastående bilar, man kan bli glad för att Kimi vinner för han är ju "nästan" svensk, och för att Ralf vinner för det är kul att säja hans förnamn.
Men brollan Michael... han är ju bara tysk. Dessutom har han vunnit tillräckligt. Han kan ha sin punktering ;)
BMW Samuel skrev:
Njaa... i Formel 1 så bryr jag mej inte så hemskt mycket faktiskt.
Men visst är det kul att det går bra.
Man kan bli glad för att BMW vinner för att de gör så enastående bilar, man kan bli glad för att Kimi vinner för han är ju "nästan" svensk, och för att Ralf vinner för det är kul att säja hans förnamn.
Men brollan Michael... han är ju bara tysk. Dessutom har han vunnit tillräckligt. Han kan ha sin punktering
haha