jag har oxå besiktigat bilen

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Martin
Lever här på forat...

jag har oxå besiktigat bilen

Inlägg av Martin »

jag besiktigade oxå bilen idag, det enda jag hoppades på var faktiskt att jag inte skulle få några treor på den. det förklarade jag för besiktningsmannen, han skrattade lite o tyckte att; "jag har minsann varit med om det mesta" uppenbarligen hade han inte det, 20 minuter senare eller 26 poäng senare, så provkörde han bilen o testade bromsarna,
som för övrigt hade 1.4/1.9 fram, 0.0 och 0.0 bak, o tyckte till slut att ok då, du slipper körförbud.. jag fick verkligen övertyga honom att jag skulle fixa bromsarna så snart som möjligt..

när jag efter betalningen glad i hågen åker från besiktningen, så tycker jag bilen går en smula trögt (hur den nu kan göra det med obefintliga bromsar) men jag åker hemåt. det luktar bränt, o jag känner mig tvungen att stanna 500 meter från besiktninghallen, lånar en domkraft på ambjörnssons (trevliga killar) plockar loss hjulet o ser att oket har separerat från skenan i fästet och satt sig på tvären. skivan var lite smått blå..

ibland har man tur på besiktningen..

1. nummerskylt fram saknas
2. stötdämpare lös
3. hastighetsmätare ur funktion
4. positionslykta ur funktion
5. bärarmsfäste fram skadat
6. bärarmsfäste bak rostskadat
7. spindelled glapp
8. kränghämmarinfästning rostskadad
9. hjulmutter saknas höger vänster fram
10. hjulmutter saknas höger vänster bak
11. färdbroms bak otillräcklig
12. parkeringsbroms otillräcklig
13. kränghämmarinfästning brusten

mitt lilla standardbatteri, hade frusit i vintras, så jag fick pressa ner mitt vanligar stora feta batteri,
så spolarvätskebehållaren fick stryka på foten.. den fanns inte ens på plats, men jag sa som det var,
så jag fick inte ens anmärkning på varken det ena eller andra..

den snygga renaulten som jag besiktigade:
http://attitude.mine.nu/bilder/martin/RIMG0798.JPG

snygga skärmkanter:
http://attitude.mine.nu/bilder/martin/RIMG0804.JPG

dessa skärmkanter fanns oxå med vid besiktningen, men de tittade han inte ens på.

alltså, jag fattar inte riktigt att jag kom igenom med så "lite" tvåor som det faktiskt blev..
jaja.. den är som en gokart på vägen iaf.. *jo det är säkert* :D
Martin .. Sköld
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

och du fick inte körförbud?????? :wOOt: :wOOt: :wOOt:
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Redbeard
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Redbeard »

Ibland har man tur på besiktningen, hehe, jo jag tackar jag. Hoppas dom du möter i trafiken har lika mycket tur. :rolleyes:

:mhihi:
Skriv svar