Vinter bilar
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Det är inte så svårt... jag höll på att sladda runt lite vid några husbyggen strax utanför stan (2dm lera) och fick för mig att testa hur djupt ner man kunde komma i leran. Sen fastnade jag. När jag öppnade dörren för att se hur jag satt fast saknades 3cm för leran att rinna in i bilen... Efter tio minuters ihärdigt gungande kom jag dock loss, utan att behöva ta hjälp eller gå ur bilen. Klockan var 4 på eftermiddagen och stället ligger utmed en väg, så det var lite pinsamt ett tag. Behöver jag säga att bilen inte var ren efteråt? Man såg inte ut genom sidorutorna...
Ska till Jönköping på lördag kväll...
/ Petrus
fortfarande lerig 325iXT -90
Ska till Jönköping på lördag kväll...
/ Petrus
fortfarande lerig 325iXT -90
Petrus
2002 VW Bora V6 4-motion Highline
2010 Kia Cee'd 5D 1,6 CRDi Sport - SÅLD
Jag har tvättat och underspolat bilen tvågånger sedan dess... det rinner fortfarande brunt vatten när det regnar...
Det är något möte på kvällen i Pingst. Andreas Sjöblom ska predika, så jag och två kompisar åker med honom. En kul grej som bara varar under lördagkvällen...
Det är något möte på kvällen i Pingst. Andreas Sjöblom ska predika, så jag och två kompisar åker med honom. En kul grej som bara varar under lördagkvällen...
Petrus
-
- Deluxpostare!
Mina föräldrar befinner sig just nu uppe i Sälen i vår stuga... Det är 15cm "vintersnö" och oplogat. Det är vitt överallt.
Vintern började i skogarna mellan Mora och Sälen. Där var det snömodd och slask. Nu sitter dom fast i stugan.
Det hjälpte inte att köpa nya Goodyear Eagle F1... speciellt inte i dimentionen 225/45 17
Man skulle haft en iX till...
// Petrus
Vintern började i skogarna mellan Mora och Sälen. Där var det snömodd och slask. Nu sitter dom fast i stugan.
Det hjälpte inte att köpa nya Goodyear Eagle F1... speciellt inte i dimentionen 225/45 17
Man skulle haft en iX till...
// Petrus
Petrus