konstig parkeringsböter
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
konstig parkeringsböter
Idag fick jag parkeringsböter hemskickat från borås polisen.
Jag var och hälsade på en kompis i borås i början av maj och vi åkte då på ett streetrace. kollade lite och sen kom polisen det vanliga alltså när polisen kom gick vi och satte oss i bilen och åkte och när vi åkte förbi polisbilen så stog en polis och antecknade regnummren. jag hade koll på min bil hela tiden så när bilen har varit parkerad har ingen polis varit där. Alltså måste polisen ha antecknat mitt regnummer när jag KÖRDE från platsen. får dom göra så här? ringde till polisen i borås och dom tyckte det verkade konstigt. ska ringa igen i morgon och se med någon annan polis. det är ju så jobbigt att chafsa om sånt här..
Jag var och hälsade på en kompis i borås i början av maj och vi åkte då på ett streetrace. kollade lite och sen kom polisen det vanliga alltså när polisen kom gick vi och satte oss i bilen och åkte och när vi åkte förbi polisbilen så stog en polis och antecknade regnummren. jag hade koll på min bil hela tiden så när bilen har varit parkerad har ingen polis varit där. Alltså måste polisen ha antecknat mitt regnummer när jag KÖRDE från platsen. får dom göra så här? ringde till polisen i borås och dom tyckte det verkade konstigt. ska ringa igen i morgon och se med någon annan polis. det är ju så jobbigt att chafsa om sånt här..
Robert Gustafsson
-
- Megapostare!
parkeringsböterna är på 400kr740fredrik skrev:Hallå
Var bötern på 400 eller 600? Om det var 600 så är den garanterat ogiltig eftersom bötern för parkering på huvudled är 400:-
grejen är den att dom kan omöjligt ha sett min bil stående där utan bara när jag åkte där i från. får dom skriva böter när dom bara sett min bil köra därifrån?
Robert Gustafsson
Det går så där har fått betala in och ska när jag får tid skriva en överklagan... Har pratat med polisen och fick mej en dos lögn om hur det hade gått till på platsen, och om polisen säger så så står ju ord mot ord och frågan är hur det går då.Mae skrev:Hur har det gått med dina böter?
Robert Gustafsson
"En dos lögn"? Vad sa dom då?BOB skrev:Det går så där har fått betala in och ska när jag får tid skriva en överklagan... Har pratat med polisen och fick mej en dos lögn om hur det hade gått till på platsen, och om polisen säger så så står ju ord mot ord och frågan är hur det går då.Mae skrev:Hur har det gått med dina böter?
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Dom sa att när polisen hade kommit till platsen så hade dom sagt till oss att flytta bilarna och när vi inte gjorde det så gick dom och skrev parkeringsböter till de parkerade bilarna.
Enligt mej så kom polisen gick snabbt ut och börjad skriva parkeringsböter på bilarna längst fram han med några få sen var alla på väg då skrev man upp regnummret på bilarna som körde. och eftersom jag stog en bit längre bak så hann dom aldrig se min bil parkerad körde i kön ut och dom skrev mitt regnummer när jag körde förbi dom.
ganska väsentlig skillnad om dom skrev parkeringböter på stillastående bilar eller körande, och dom sa inte ett ord till oss.
Enligt mej så kom polisen gick snabbt ut och börjad skriva parkeringsböter på bilarna längst fram han med några få sen var alla på väg då skrev man upp regnummret på bilarna som körde. och eftersom jag stog en bit längre bak så hann dom aldrig se min bil parkerad körde i kön ut och dom skrev mitt regnummer när jag körde förbi dom.
ganska väsentlig skillnad om dom skrev parkeringböter på stillastående bilar eller körande, och dom sa inte ett ord till oss.
Robert Gustafsson
-
- Normal postare
här kommer jag och lägger mig i.......
jag fattar inte att polisen inte har bättre saker för sig.... visst kanske det är bra att dom håller ordning, men skriva parkeringsböter på körande bilar låter rätt dumt!!!
själv hamnade jag i domstol när jag var 15 år för att jag körde en
"råtrimmad moppe"....eller ja, den gick iaf i 45 km/h
jag fattar inte att polisen inte har bättre saker för sig.... visst kanske det är bra att dom håller ordning, men skriva parkeringsböter på körande bilar låter rätt dumt!!!
själv hamnade jag i domstol när jag var 15 år för att jag körde en
"råtrimmad moppe"....eller ja, den gick iaf i 45 km/h

Det var väl samband med ett illegalt streetrace som p-boten skrevs ut, så då hade väl polisen nåt vettigt för sig? Illegala streetrace är ju just illegala, på så vis att man kör för fort på allmän väg i de flesta fall.
Men visst, p-böter som skrivs på bilar som är på väg från platsen är lite knepigt. Polisen är ju en myndighet, såna brukar slingra sig med en massa byråkrati och grejer.
Men visst, p-böter som skrivs på bilar som är på väg från platsen är lite knepigt. Polisen är ju en myndighet, såna brukar slingra sig med en massa byråkrati och grejer.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Normal postare
jo visst är det väl vettigt när det gäller sådana saker, men just när det gäller polisen här där jag bor så är dom på plats så fort det är "små" saker som ex streetrace (oftast så kollar ju dom som streetracar upp så att ingen annan kör på just den vägen då m.m.. för att inte ställa till med nåt) men när det är inbrott i affärer m.m.. så kommer dom ca 1-2 timmar (minst) efter att det skett!
därför känns det som att dom borde ha viktigare saker för sig.....
men jag är inte den som stödjer illegala aktiviteter!

därför känns det som att dom borde ha viktigare saker för sig.....
men jag är inte den som stödjer illegala aktiviteter!