Vi som inte kör Porsche utan har lite mer välbalanserade bilar hade nog ändå rätt kul på banan. Min bil uppförde sej fint o det är kul o köra på blöt bana också.
Det blir många varv när det inte sliter så på bilen och däcken som när det e torrt.
BMW Samuel skrev:Min bil uppförde sej fint o det är kul o köra på blöt bana också.
Jo den gick ruggigt fint.. Tack än en gång för åkturen!
Min däremot.. den gick fint på pacecarvarvet och sen ut ur depån och nästan hela rakan.. sen small 5:ans avgasvippa rätt av.. Skitkul.. Tog ur den lösa delen o drog spridaren så jag kom hem iaf men alla accelerationer var ju hejdlöst tråkiga! Och så lät den ju vajsing me...
Fick köra några tröstvarv med 540:n sen.. Den gick fint den med och stundtals väldigt brett! Kul var det iaf..
Så över det hela så var det väl skoj.. fast min vippa och vädret drog ju ner det ordentligt..
det var mycket trevligt men det gick knappt en kurva utan att bakändan släppte. turbokick lätt bakhjulsdriven bil med kassa stötdämpare bak.... fattar varför japanerna använder nissan 200sx som drifting bil
Vill som Inofficial Pace-Car Driver passa på att tacka alla som ställde upp som flaggvakter i ösregnet!
Tappert stod de i sina kurer, med och utan tak, i snålblåst och regn.
Det blev några vådliga utflykter i greppets gränsland med Mazdan också, hoppas ingen blev alltför åksjuk...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Då jag inte hade egen bil, och inte hade lust att eventuellt krascha en annans på banan, körde jag lite lugnt en kompis bil därifrån. Och det var ju roligt det också....
ja, jag har väl fått kortet då...Måndag 12/5 klockan 9.00
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
[/quote]ja, jag har väl fått kortet då...Måndag 12/5 klockan 9.00[/quote]
Grattis unge herr Fåglefelt, då är det bara att se till så amazonen finns på nästa banträff...
Eftersom Toll har öppnat en tråd där man kan hylla Martins bedrift att införskaffa sig ett giltigt förarbevis kan man ju gratta honom där och inte under anderstorps tråden som jag
Ja det var kul att prova Corsan några få varv på banan. Pga typ slicks 195/60 puckar och orginal bromsar så blev det ingen vrålkörning. Men annars var det kanon.....blött och kallt, men god kebab efteråt!