Bromsar igen :)

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Orion
Postar så det viner...

Bromsar igen :)

Inlägg av Orion »

Tjena alla, jo jag har kollat på ett par bromsar, och hittade ett par EBS..
Inte för att jag vet något om dessa bromsar, men är dessa något att ha ?
Han i mekonomen sa att dessa är bättre en Brambo , kan man lita på han ?

Det är en svart kloss som tål 50-900 grader :mhihi:

aja, tacksam för svar//Orion
Bor: Jkpg
Namn: Emil
Kör: Mercedes-Benz 190E
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Om man kollar på rejsa.nu forumen så verkar de flesta där inte vara speciellt imponerade av EBC greenstuff (jag antar att det var såna du tittade på). Men de killarna som hänger där kör racing på riktigt, inte bara nån enstaka klubbträff som en annan...
Enligt expertisen där så tar beläggen slut fort, de går illa åt skivorna och skitar ner fälgarna.
Jag har köpt både skivor och belägg till mitt projekt, får väl se vad som händer.
Kolla runt på lite fler fabrikat, det finns ett gäng. PFC ska tydligen vara bra enligt rejsa-folket.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Om dom är svarta så är det inte ens greenstuff och dom tål garanterat inte 900grader. Köp performancefriction istället. Eller gula pagid.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Orion
Postar så det viner...

Inlägg av Orion »

Lotus Samuel skrev:Om dom är svarta så är det inte ens greenstuff och dom tål garanterat inte 900grader. Köp performancefriction istället. Eller gula pagid.

Hm okej, dom heter Yellow stuff, dom ska vara bättre en green stuff, så dom tål 900 grader, har läst det...

Men är det ingen som kan tänkas hjälpa mig att sätta ditt dom nya bromsarna?

Jag har frågat på värkstad, men dom tar 2500 för jobbet, aldrig att jag betalar så mycket.....

Om det är någon som kan, kanske jag kan betala er en slant, men inte 2500 iaf, kanske en 1500 kr, det tycker jag är värt..

Fast jag behöver profecionel hjälp, jag ska kunna bromsa efter ni har satt ditt dom… :wink:
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Att byta bromsbelägg är väl inte alls besvärligt? Iof har jag bara bytt på min Porsche och det gick smidigt!

Är du osäker på hur man skall göra så köp en haynes för 300:- och byt själv. Då lär du dig också hur man gör till nästa gång :thumbsup:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Orion skrev:
Lotus Samuel skrev:Om dom är svarta så är det inte ens greenstuff och dom tål garanterat inte 900grader. Köp performancefriction istället. Eller gula pagid.

Hm okej, dom heter Yellow stuff, dom ska vara bättre en green stuff, så dom tål 900 grader, har läst det...

Jag har frågat på värkstad, men dom tar 2500 för jobbet, aldrig att jag betalar så mycket.....

Om det är någon som kan, kanske jag kan betala er en slant, men inte 2500 iaf, kanske en 1500 kr, det tycker jag är värt..

Fast jag behöver profecionel hjälp, jag ska kunna bromsa efter ni har satt ditt dom… :wink:
vart har du frågat eftersom dom ska ta 2500kr för att byta bromsar?? det är ju smidigt gjort. Jag kan göra det men är ju verkligen inget proffs.
annars gör det själv är smidigt gjort och då kan du det till nästa gång.
Robert Gustafsson
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Orion skrev:

Ok, om det är yellowstuff så tål 900grader. Men sånna ska du nog inte ha. Dom tar skitdåligt innan dom blir varma och gnisslar vid stadskörning.
För att få dom varma så måste du nog bromsa rätt mycket, och så fort du kör lungt kallnar dom igen. Dom är ju tänkta endast för bankörning.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Orion
Postar så det viner...

Inlägg av Orion »

Lotus Samuel skrev:
Orion skrev:
Lotus Samuel skrev: Ok, om det är yellowstuff så tål 900grader. Men sånna ska du nog inte ha. Dom tar skitdåligt innan dom blir varma och gnisslar vid stadskörning.
För att få dom varma så måste du nog bromsa rätt mycket, och så fort du kör lungt kallnar dom igen. Dom är ju tänkta endast för bankörning.
hehe, detta låter skumt, Klart man ska sätta ditt yellowstuff, dom är grymt bra..
eh, gnisslar ska väll ingen broms göra, inte förens dom är slut.. :wink:
Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Andreas K »

Vet inte men de känns lite overkill med gula ebc på en 2.0 merca..?
Orginal funkar nog fint..

Jag kör PFC 97 numera och de ska gnissla :D lite svårt att smyga med dem bara..
/Andreas
Orion
Postar så det viner...

Inlägg av Orion »

aja, det blir red stuff för mig då...
Det är inte så mycket overkill det, sen håller dom längre en green stuff gör...
Sedan kanske man vill trimma sin bil lite, blir väll runt 170 hk om jag har tur.... =)

Hehe hare bra...
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Orion skrev:Tjena alla, jo jag har kollat på ett par bromsar, och hittade ett par EBS..
Inte för att jag vet något om dessa bromsar, men är dessa något att ha ?
Han i mekonomen sa att dessa är bättre en Brambo , kan man lita på han ?

Det är en svart kloss som tål 50-900 grader :mhihi:

aja, tacksam för svar//Orion
Jag har hittat ett nytt sätt att testa bromsarna på. :wOOt: :thumbsup2
Lägg dom i en öppen eld med späntade stickor ställda som en kåta. :attentn2:
Då blir det varmast. :aaarrgghh
Våra bromsar höll skitbra! :dance:
Skriv svar