Inte för att jag vet något om dessa bromsar, men är dessa något att ha ?
Han i mekonomen sa att dessa är bättre en Brambo , kan man lita på han ?
Det är en svart kloss som tål 50-900 grader

aja, tacksam för svar//Orion
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Lotus Samuel skrev:Om dom är svarta så är det inte ens greenstuff och dom tål garanterat inte 900grader. Köp performancefriction istället. Eller gula pagid.
vart har du frågat eftersom dom ska ta 2500kr för att byta bromsar?? det är ju smidigt gjort. Jag kan göra det men är ju verkligen inget proffs.Orion skrev:Lotus Samuel skrev:Om dom är svarta så är det inte ens greenstuff och dom tål garanterat inte 900grader. Köp performancefriction istället. Eller gula pagid.
Hm okej, dom heter Yellow stuff, dom ska vara bättre en green stuff, så dom tål 900 grader, har läst det...
Men är det ingen som kan tänkas hjälpa mig att sätta ditt dom nya bromsarna?
Jag har frågat på värkstad, men dom tar 2500 för jobbet, aldrig att jag betalar så mycket.....
Om det är någon som kan, kanske jag kan betala er en slant, men inte 2500 iaf, kanske en 1500 kr, det tycker jag är värt..
Fast jag behöver profecionel hjälp, jag ska kunna bromsa efter ni har satt ditt dom…
Ok, om det är yellowstuff så tål 900grader. Men sånna ska du nog inte ha. Dom tar skitdåligt innan dom blir varma och gnisslar vid stadskörning.Orion skrev:Lotus Samuel skrev:Om dom är svarta så är det inte ens greenstuff och dom tål garanterat inte 900grader. Köp performancefriction istället. Eller gula pagid.
Hm okej, dom heter Yellow stuff, dom ska vara bättre en green stuff, så dom tål 900 grader, har läst det...
Men är det ingen som kan tänkas hjälpa mig att sätta ditt dom nya bromsarna?
Jag har frågat på värkstad, men dom tar 2500 för jobbet, aldrig att jag betalar så mycket.....
Om det är någon som kan, kanske jag kan betala er en slant, men inte 2500 iaf, kanske en 1500 kr, det tycker jag är värt..
Fast jag behöver profecionel hjälp, jag ska kunna bromsa efter ni har satt ditt dom…
hehe, detta låter skumt, Klart man ska sätta ditt yellowstuff, dom är grymt bra..Lotus Samuel skrev:Orion skrev:Lotus Samuel skrev: Ok, om det är yellowstuff så tål 900grader. Men sånna ska du nog inte ha. Dom tar skitdåligt innan dom blir varma och gnisslar vid stadskörning.
För att få dom varma så måste du nog bromsa rätt mycket, och så fort du kör lungt kallnar dom igen. Dom är ju tänkta endast för bankörning.
Jag har hittat ett nytt sätt att testa bromsarna på.Orion skrev:Tjena alla, jo jag har kollat på ett par bromsar, och hittade ett par EBS..
Inte för att jag vet något om dessa bromsar, men är dessa något att ha ?
Han i mekonomen sa att dessa är bättre en Brambo , kan man lita på han ?
Det är en svart kloss som tål 50-900 grader![]()
aja, tacksam för svar//Orion